Magazin ajánló

Megjelent a RALLY CAFÉ 2020. februári száma

Megjelent a Rally Café 2020. februári száma, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg a digitális Rally Cafét itt: http://www.dimag.hu/magazin/RallyCafe

A tartalomból: 

SANYI BÁ’ EZT IS BEHÚZTA

Aligha van még egy nemzetközi autóversenyző, akinek ennyire elterjedt magyar beceneve lenne és akinek ennyien szurkolnak. Carlos Sainz nem is okozott csalódást, hiszen 57 évesen, a harmadik Dakar Rallyját nyerte. Sanyi bá’ tehát ezt is behúzta.

PERGEL VIRÁG: GRYAZIN MAGYAR MENEDZSERE

Nem éppen unatkozó típus Pergel Virág, aki a rali-vb-n és az Eb-n versenyzői összekötő, de volt korábban farkasokkal dolgozó kaszkadőr, írt fantasyt, az idei évtől pedig a vb egyik legnagyobb reménységének, Nikolay Gryazinnak a menedzsere.

FORMA–1: MIÉRT NEM LETT ALAIN PROST KILENCSZERES VILÁGBAJNOK?

Laudától tanulta meg hogyan kell világbajnokságot nyerni, párharca Ayrton Sennával legendás volt, bár állítása szerint sokan még most sem értik egykori csapattársát. Alain Prost mesélt, miért nem nyert kilenc világbajnokságot és hogy pontosan hogyan is kapta a Professzor becenevet.

WRC: RÁÉRSZ DANI?

Történelmet írt Thierry Neuville a Monte-Carlo Rally győzelmével, amihez nagyon sok minden kellett, többek között, hogy Dani Sordo éppen ráérjen, hogy gyorsan megtanuljon pár kifejezést franciául és hogy a beteg Bruno Thiry helyére beugorjon jégkémnek.

WRC: EVANS AZ ÚJ TÄNAK

Komoly fordulat állt be a rali-világbajnokságon az idei Monte-Carlo Rallyn, hiszen a három vb-esélyeshez csatlakozott egy negyedik is Elfyn Evans személyében, aki úgy tűnik, hogy a nagy ígéret szerepéből egy szinttel feljebb lépett.

WRC: MAGYAR KALANDOK A MONTÉN

2018-ig csak előfutóként láthattuk László Zoltánt, tavaly egy Mitsubishivel és egy Ford Protóval állt rajthoz több versenyen is. Az idei évet a Monte-Carlo Rallyn kezdte egy R2-es Ford Fiestával, amelyen nemcsak hogy célba ért, de az RC4-es kategóriában figyelemre méltó eredményeket ért el.

ORB, NAGY ATTILA: AZ ÉV NAVIGÁTORA

A generációváltás nem csak a pilóták, hanem a navigátorok között is megkezdődött a rally 1-ben, hisz Csomós Miklós társát, a Peugeot Kupa győztesét, Nagy Attilát látta a legjobbnak a sportszakma a 2019-es esztendőben.

TAJMEL TIBOR: KÉNYSZERBŐL LETT MAGYAR BAJNOK

Jogosítvány nélkül kezdett el vezetni, motorozott, majd 22 évesen már versenyzett. Tajmel Tibor mindig is kis pénzből, viszont hatalmas lelkesedéssel rallyzott, mígnem tavaly megszerezte pályafutása első rally 1-es bajnoki címét.

ORB: HOGYAN LETT VIZELLINEK FABIA R5-JE A FORD ESCORT MK II-ES HELYETT?

Mesébe illő történet az az összefogás, ami Vizelli Karcsi körül kialakult, hogy a létavértesi pilóta 2020-ban egy Skoda Fabia R5-tel tudjon versenyezni az Országos Rallybajnokságban. Pedig majdnem vettek egy Mk II-es Escortot.

RALLY 3, DUDÁS ISTVÁN: EGY AUTÓ, NAGYON SOK ÉLMÉNY

Amióta versenyzői karrierjét elkezdte Dudás István Márton folyamatosan ugyanazzal az autóval áll rajthoz a Rally 3-as versenyeken, ami nagy szó napjainkban. A kisvárdai versenyző tavaly tudta kihozni lehetőségeiből a legtöbbet.

RALLY 3, HAJDÚ ZOLTÁN: ÚJ AUTÓVAL, ÚJ CSAPATBAN 

Kisiskolás korában kezdte foglalkoztatni az autósport, majd első lépéseit navigátorként tette meg. Később átült a bal oldalra, ahol tavaly érte el legjobb eredményeit, az idén pedig a tervek szerint a Mecsek Rallyn is láthatjuk Hajdu Zoltánt.

DRIFT: TÉLI PIHENÉS HELYETT (DÍZEL) AUTÓÉPÍTÉS

Magyar Tomit nem kell bemutatnunk a driftet szerető szurkolóknak, hiszen ő volt az, aki úgy döntött, benzines autó helyett egy dízellel vág neki a versenyeknek. De nem csak autójával, hanem tudásával is kitűnt, hiszen első versenyén, 2014-ben rögtön megszerezte a harmadik helyet.

GERILLA GARAGE BEMUTATÓ: ALFA ROMEO GTV6

Gyári fényezés, még a ’90-es években, Németországban, a Brohl cég műhelyében 190 lóerősre húzott motor, na meg egy szett Zender Milano felni. Ennyi. Ja és egy Alfa Romeo GTV6 és máris szerelembe eshetünk. Még a japán fanok is.

MINDEN, AMIT ÉRDI TIBORRÓL ÉS IFJ. ÉRDI TIBORRÓL EDDIG NEM TUDTÁL

Két generáció, két különböző versenyző, de egy család. Érdi Tibor a hetvenes évek közepétől versenyzett, sokan leginkább az N-es Mazdát kötik hozzá, de versenyzett WRC-vel is. Fia, ifj. Érdi Tibor pedig a rally-Eb ERC2-es mezőnyében jeleskedett. Kivételesen két vendégünk is volt a Rally Café kávézójában.

A Rally Café 2020. februári számát keresd az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg a digitális Rally Cafét itt: http://www.dimag.hu/magazin/RallyCafe

Érdemes elolvasni

Megjelent a RALLY CAFÉ januári száma

mihalyi.csaba

MINDEN, AMIT IFJ. TÓTH JÁNOSRÓL EDDIG NEM TUDTÁL

mihalyi.csaba

Megjelent a RALLY CAFÉ decemberi száma

mihalyi.csaba