Magazin Magazin ajánló

Megjelent a Rally Café 2021. áprilisi száma

Megjelent a Rally Café 2021. áprilisi száma, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg a digitális Rally Cafét itt. Vagy fizess elő itt.

MIND A HÁROM GYÁRTÓ MARAD
JÖVŐRE JÖHET A HIBRID RALLY1

A Toyota és a M-Sport után, a Hyundai is bejelentette, hogy 2022-től három évig biztosan marad a rali-világbajnokságon, ahol jövőre a WRC-ket leváltó új hibrid Rally1-essel fognak versenyezni. 

FORMA–1
ŐRSÉGVÁLTÁS AZ F1-BEN, MI A RED BULL TITKA? 

Nyolc éve nem volt olyan erős ellenfele a Mercedesnek, mint idén. Egyes vélemények szerint a Red Bull nem csak utolérte a fekete nyilakat, de egy aerodinamikai szabálymódosításnak köszönhetően, és a Mercedes trükkjének ellesésével, még előnybe is kerültek.

INTERJÚ: HUBERTH ISTVÁN
A CAPRIRA MÉG MOST IS EDZ

A Ford Sierrával volt a csúcson Huberth István a kilencvenes években, ami akkor sem volt a legütőképesebb autó, de mindig érdemes volt megvárni őt. Előtte évekig wartburgozott, de riogatott az Eb-n is, legutóbb pedig egy Ford Capri volánja mögött láthattuk, amivel még most is komoly tervei vannak.

TECHNIKA: FORD FIESTA RALLY3
MEGÉRKEZETT AZ ELSŐ RALLY3-AS

Új korszak vette kezdetét a raliversenyzésben az első Rally3-as autó homologizációjával. A kategória az egykori N csoport helyét veszi át és végre kitölti a Rally2 és a Rally4 közti hatalmas űrt. Ahogy megszokhattuk, ezúttal is az M-Sport volt a leggyorsabb és elsőként mutatta be a Fiesta Rally3-at.

FORMA–1: SERGIO PÉREZ
A NAP VERSENYZŐJE

Katasztrofálisan kezdődött Sergio Pérez Red Bull szereplése, hiszen az időmérőn nem jutott a Q1-be, a felvezető körben pedig leállt az autója. A bokszutcából rajtolva azonban az ötödik helyre kapaszkodott fel, a szurkolók pedig megválasztották a nap versenyzőjének. A kérdés ezután: Pérez éve lesz-e az idei. 

WRC: MIT SZÓLNÁTOK KÉT HAVAS VB-FUTAMHOZ? 

A koronavírus alaposan megkavarta a vb-naptárat, az Arctic Finn Rally pedig újra felvetette a kérdést, lehet-e két havas futama a rali-vb-nek. Ennek az esélye még egy éve is a nullával volt egyenlő. Csakhogy azóta nagyon sok minden történt. 

WRC: DANIEL ELENA
SOHA SE MONDD, HOGY VÉGE

Sébastien Loeb Dakart akar nyerni, ez nem is kérdéses, és ezért bármire képes. Daniel Elena félkarú óriás társa nélkül, de a sport néha kegyetlen, az eredményért olykor a barátságot is félre kell tenni. 23 év után váltak el a világ legeredményesebb rallypárosának útjai. 

WTCR: TIAGO MONTEIRO
MEG IS HALHATOTT VOLNA, DE INKÁBB BAJNOK AKAR LENNI

A túraautózás egyik világbajnoka lehetne, ha 2017-ben nem szenved súlyos balesetet egy teszten. Elképesztő akaraterővel, négyszáz nap lábadozás után tért vissza a pályákra, és senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy Tiago Monteironak 44 évesen is még mindig egyetlen célja van: megszerezni a világbajnoki címet. 

TCR: MARCELLO LOTTI
MINDIG EGY LÉPÉSSEL A VILÁG ELŐTT

Sikeressé tette a túraautó-világbajnokságot, majd megmondta, hogy a TCR-é a jövő, és igaza lett. Az egykori rali navigátor, csapatvezető, most is egy lépéssel a világ előtt jár. Marcello Lotti a Rally Cafénak adott exkluzív interjújában többek között kifejtette, szerinte miért lesz hamarosan a motorzaj a múlté. 

NŐK AZ AUTÓSPORTBAN: MICHELLE HALDER
MENŐ EGY NŐ A VERSENYAUTÓBAN

Nőként helytállni a világ egyik legkeményebb túraautó bajnokságában, már önmagában hatalmas teljesítmény, de történelmet írni és nyerni, már igazán elismerésre méltó. Michelle Halder előbb a TCR Germany-ben, majd a TCR Europe-ban győzött, most pedig már a WTCR-be készül saját csapatával. 

MAGYAROK AZ AUTÓSPORTBAN: BÁRI DÁVID
A MAGYAR CSAPATVEZETŐ 

A legtapasztaltabb, világhírű versenyzőkkel ugyanúgy megtalálja a közös hangot, mint kiskamasz pilótajelöltekkel. Eleinte óriási teherként élte meg a csapatvezetői pozícióval járó felelősséget, mostanra azonban Bári Dávid már többéves rutinnal mozog a különböző nemzetközi sorozatok paddockjában.

JOHNNY DUMFRIES 1958–2021
AZ OLAJOS KEZŰ MÁRKI

Skócia egyik legnagyobb múltú nemesi családjában született, az autósportban mégis azt szerette, ha maga szegelhette Forma Fordját. ’86-ban Senna csapattársa volt a Lotusban, de nyert Le Mans-t Jaguarral. 62 éves korában hunyt el Johnny Dumfries, akire legjobb sztorijaival emlékezünk. 

AMATŐR RALLY: IZSÁK JÓZSEF
A HÁROMSZOROS ARK-BAJNOK

Komoly szereplője volt a 2000-es évek végi, és 2010-es évek eleji amatőr versenyeknek. Karrierje során háromszor is Amatőr Rally Kupa abszolút bajnok lett. Izsák Józseffel beszélgettünk.

PÁRBAJ
OLÁH GYÁRFÁS VS BERÉNYI ÁKOS

Különleges párost választottunk, akik még soha sem versenyeztek együtt, viszont nagyon sokat dolgoztak közösen. Oláh Gyárfást a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökét és Berényi Ákost a Rali Szakági Bizottság vezetőjét kértük fel egy csörtére.

DRIFT LEGENDS – EGY ÚJABB ÁLOM VÁLIK VALÓRA

Nemsokára valóra válik egy álom: a régi drift versenyzők újra ringbe szállnak. Rég nem látott arcok tűnnek fel újra majd a volán mögött, a Trackwoodon. 

A RALLY CAFÉ KÁVÉZÓJA
MINDEN, AMIT
KRONOME ÁKOSRÓL
EDDIG NEM TUDTÁL

A skodás bajnok – leginkább így lehetne jellemezni Kronome Ákost, akit bár sokáig Ladával láthattunk, az elmúlt 14 évben Skoda Fabiával nőtt össze a neve, amivel négy bajnoki címet nyert A5-ben, P11-ben, mikor minek nevezték a kategóriáját.

A Rally Café 2021. áprilisi számát keresd az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg digitális Rally Cafét itt. Vagy fizess elő itt.

 

 

 

 

Érdemes elolvasni

Megjelent a Rally Café 2021. márciusi száma

mihalyi.csaba

Megjelent a Rally Café 2021. februári száma

mihalyi.csaba

Megjelent a Rally Café 2021. januári száma

mihalyi.csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.