Magazin ajánló

Megjelent a Rally Café 2021. februári száma

Megjelent a Rally Café 2021. februári száma, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg a digitális Rally Cafét itt. Vagy fizess elő itt.

MISTER MONTE-CARLO

Nyolcadik Monte-Carlo Rali győzelmét aratta Sébastien Ogier, ráadásul az ötödik különböző márkával, amellyel Sébastien Loeb és Walter Röhrl rekordjait egyszerre döntötte meg, és a rali-világbajnokság klasszikusának a legeredményesebb versenyzője lett. 

INTERJÚ: SZABÓ TAMÁS
AUTÓSBOLTBÓL A VOLÁN MÖGÉ

A nyolcvanas évek egyik legtehetségesebb, legnépszerűbb versenyzője volt. Ranga Lászlóval együtt kezdett versenyezni, nyert abszolútot kereklámás Zsigulival és VFTS-sel is, egy BMW M3-assal pedig 1989-ben abszolút második helyen végzett a bajnokságban. Szabó Tamással beszélgettünk, nem csak a versenyzésről.

HISTORIC: KANYIK ANTAL
HA ÉN EGYSZER FELMEGYEK A PADLÁSRA

A Nyíregyháza Ralin láthatta először a közönség Kanyik Antal Polonezét, ami nem csak nagyon hasonlított arra az autóra, amivel 1987 és 1988 között versenyzett, hanem maga az eredeti autó meglehetősen kalandosan restaurált változata. Ehhez Kanyiknak is fel kellett menni a padlásra és egy újságcikk is sokat segített. 

NEM BABAZSÚR

Az idei Monte-Carlo Rali megmutatta minden arcát, ami miatt a világ egyik legnehezebb, ha nem a legnehezebb versenyének tartják. László Zoltán tavaly után másodszorra állt rajthoz a versenyen, navigátorának, Berendi Dávidnak azonban az idei volt az első Montéja, és mint láthattuk, alaposan bedobták a mélyvízbe. 

NŐK AZ AUTÓSPORTBAN: JESSICA BÄCKMAN
EGY ÚJSÁGCIKKEL INDULT A KARRIERJE

Egyszerre nehézséget és könnyebbséget is jelent, hogy bátyjával együtt versenyez, de szeretné mindenkitől függetlenül megmutatni, hogy van helye a pályán. A svéd Jessica Bäckman mindössze 23 éves, és arra készül, hogy hamarosan a WTCR-ben folytathassa. 

MAGYAROK AZ AUTÓSPORTBAN: TÓTH ANITA
LOEB, SAINZ, TALMÁCSI

Egy bokor tövében készített interjút az újdonsült junior világbajnok Sébastien Loebbel, Carlos Sainznak a szemébe mondta, annyira marcona, hogy egy kicsit tart tőle. Végigkísérte Talmácsi Gábor, Baumgartner Zsolt és Michelisz Norbert pályafutását is. Tóth Anita, a Nemzeti Sport rovatvezetője osztotta meg velünk legjobb sztorijait. 

30 MÁSODPERC ALATT VISSZAVONULTAM 

Ősszel még a visszatérésén dolgozott, hogy 2022-ben újra teljes szezont futhasson a világbajnokságon, azonban egy telefonhívás mindent felforgatott, és 30 másodperc alatt eldöntötte, visszavonul. Jari-Matti Latvala mesél, milyen 35 évesen csapatvezetővé válni.

TECHNIKA: A TÍZ TONNÁS SZÖRNYETEG

A Dakar Rali legsikeresebb márkája a Kamaz, amely 18-szor nyerte meg a teherautók versenyét. 2002 óta mindössze háromszor győzték le a komoly orosz állami támogatással versenyző csapatot, amely harminc éve egy katonai teherautóval kezdte, mára viszont profi versenyautót építenek.

TECHNIKA: PÁLYÁN AZ ELSŐ HYPERCAR

Elsőként épített Le Mans Hypercart a Toyota, amellyel egy, illetve két évvel előzte meg ellenfeleit. A GR010 HYBRID a költségcsökkentést célzó szabályoknak köszönhetően nagyobb és gyengébb lett elődjénél, mégis jelentős előnyt hozhat a japánoknak. 

BARNA TIBOR: NEM A BAJNOKI CÍM A FONTOS

Negyed évszázada versenyez Barna Tibor, aki szépen végigjárta a ranglétrát az RTE-től a rali 2-n át a rali 1-ig. Akár pályafutása megkoronázása lehetne a tavaly, fiával, Barna Bencével megszerzett Production Car bajnoki cím, de mint mondja, nem az év végi kupa, hanem a rali szeretete motiválja.

NÜRBURGRINGI SZEZONNYITÓ, NŐI KUPA – MEGÚJUL A WTCR

Rendhagyó szezonnyitó helyszín, új versenyzők és női bajnokság – bőven tartogat meglepetést és újdonságot a WTCR 2021-re tervezett idénye. 

PÁRBAJ: ZSÍRPAPA VS MÉSZI

2009-ben indultak először együtt, kisebb–nagyobb megszakítások után az elmúlt három évben pedig szinte teljesen összeforrott Zsíros Imre és Mészáros Sándor neve, vagy ahogyan a legtöbben ismerjük őket, Zsírpapa és Mészi. Mindketten nagy dumások, akik mellett nem lehet unatkozni, ezúttal sem csalódtunk bennük. 

CSAK A ZSIGULI

Ladával kezdte pályafutását Maricsek Miki, és aki egyszer a 21074-est kipróbálja, annak egy életre szerelem marad. Az FRT tesztnapján 23 év után először vezetett versenytempóban Zsigulit. Az eredmény? Több volt mint meglepő. 

DRIFT: 2021, A JUBILEUMOK ÉVE

A 2021-es év több szempontból is fontos mérföldkő a Drifting.hu életében. Két évforduló is kötődik ehhez az évhez, amely remélhetőleg már egy driftversenyekben gazdag szezont hoz magával.

MINDEN, AMIT VERÉB ZOLTÁNRÓL EDDIG NEM TUDTÁL

Már a kilencvenes évek elején belekóstolt a raliversenyzésbe Veréb Zoltán, ami után másfél évtized kihagyás következett, és csak 2010-ben tért vissza a VFTS-sel, amellyel tavaly a harmadik bajnoki címét szerezte.

A Rally Café 2021. februári számát keresd az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg digitális Rally Cafét itt. Vagy fizess elő itt.

 

Érdemes elolvasni

Megjelent a Rally Café 2021. márciusi száma

mihalyi.csaba

Megjelent a Rally Café 2021. januári száma

mihalyi.csaba

Megjelent a Rally Café 2020. decemberi száma

mihalyi.csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató