Magazin Magazin ajánló

Megjelent a Rally Café 2021. májusi száma

Megjelent a Rally Café 2021. májusi száma, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg a digitális Rally Cafét itt. Vagy fizess elő itt.

FORMA–1: KISS PÁL TAMÁS
HOGYAN LEGYÜNK FORMA–1-ES VERSENYZŐK

Egyre több fiatal magyar versenyző indul el a Forma–1 felé vezető úton, akár a gokartban, akár a különböző formula kategóriákban. Az egykori GP3-as és AutoGP futamgyőztes Kiss Pál Tamást kérdeztük, mai fejjel mit csinálna másképp, hogy azt az utolsó lépést is megtehesse az F1 kapuján át.

MINDEN, AMIT VINCZE MARCIRÓL EDDIG NEM TUDTÁL

A Rally Café 2015. szeptemberi számában volt a Kávézó rovatunk vendége a közelmúltban elhunyt Vincze Marci. Ennek a cikknek az újraközlésével szeretnénk tisztelegni emléke előtt.

JÖN A FORMA–1-ES SPRINT KVALIFIKÁCIÓ

A Brit Nagydíjon mutatkozik be a sprint kvalifikáció, amely során szombaton, egy száz kilométeres futamon dől el a vasárnapi nagydíj rajtsorrendje. Az első három helyezett pontot kap, és az egész hétvége programja is átalakul. Mutatjuk, mit kell tudni róla. 

INTERJÚ: TÓTH ISTVÁN „TOTYA“
SKODA ÉS OPEL SZERELEM ÖTVEN ÉVEN ÁT

Fél évszázaddal ezelőtt kezdődött Tóth István raliversenyzői karrierje, amely során mindössze két márkával, Skodával és Opellel versenyzett. Hűséges típus, hiszen a 120 S Rally, amivel jelenleg is historicban indul, ’79-ben került hozzá, és esze ágában sincs megválni tőle. Mégis készül egy meglepetéssel.

A HÓNAP HÍRE: ADRIEN FOURMAUX
MEGÉRKEZETT LOEB ÉS OGIER UTÓDJA

Abszolút ötödik helyezéssel, és két gyorsasági második idővel valósággal berobbant a rali világbajnokság élmezőnyébe a francia Adrien Fourmaux, akit már most két honfitársához, Loebhöz és Ogier-hez hasonlítanak. Nem alaptalanul. 

TECHNIKA: LESZ-E HANGJA A FORMA–1-NEK 2025-BEN? 

Az autóipar könyörtelenül az elektromos hajtás irányába halad, és aligha lesz olyan gyártó, amely 2025-ben kőolajszármazékot akarna elégetni a versenypályákon. De nem kell félni, 2025-ben is lesz hangja az újgenerációs Forma–1-es motoroknak, amelyek az autóiparnak is ésszerű alternatívát fognak nyújtani. 

FORMA–3: TÓTH LÁSZLÓ
TATAMIRÓL ASZFALTRA

Viszonylag későn, 13 évesen kezdte karrierjét egy jól sikerült gokartozással. Hét év alatt aztán behozta a lemaradást: Tóth László idén a Forma–3-as bajnokságban versenyez, a spanyol Campos Racing pilótájaként.

RALLY1: BOLDOGKŐ RALLY
GRYAZIN GYŐZÖTT, DE HADIK AZ IGAZI NYERTES

A WRC2-es pilóták diktálták a tempót Boldogkőn, de a magyar versenyzők egyáltalán nem vallottak szégyent, sőt! A pályákon olykor tizedekért zajlott a csata, de volt itt minden: büntetés lassító rombolásért, gumi mizéria, óvás, utolsó gyorsaságis defekt, bukás – volt miről beszélni a futam alatt és utána is. 

HISTORIC: ORFŰ RALLY
WIRTMANN HOZTA A KÖTELEZŐT ORFŰN

Győzelemmel kezdte a szezont a Wirtmann–Kerekes kettős, de egy komoly kihívó feltűnt a láthatáron, hisz visszatért a 2019-es bajnok, Fehérvári–Aczél duó. Ez a két páros toronymagasan kilóg a mezőnyből, az ő csatájukra érdemes lesz figyelni egész évben.

PÁRBAJ: TÁBORI JÓZSEF VS TÁBORI ÁKOS

Szinte az egész életét a ralipályákon töltötte Tábori Józsi, aki a nyolcvanas években kezdett navigálni. Egészen 2004-ig versenyzett, többek között Kiss Ferivel is. Fia, Tábori Ákos 2009-ben ült volán mögé, tavaly hatodik volt a Peugeot Kupában. Egy igazi jó kis apa-fia párbajra hívtuk őket, és nem is csalódtunk. 

BUCSI ATTILA: A SZÁGULDÓ HETEDIKES

Mindössze 13 éves Bucsi Attila, mégis második szezonjára készül a Swift Cup Europe-ban, ahol tavaly junior bajnok lett. Michelisz Norbert és a M1RA pártfogoltja már most nagyon éretten gondolkozik versenyzésről, pályafutásról, és úgy általában az életről. 

WTCR: HYUNDAI ELANTRA
MICHELISZ ÚJ MUNKAHELYE

Új autóval támad idén a WTCR-ben a Hyundai Motorsport: az i30 N TCR-t az Elantra N TCR váltja. Bár a műszaki adatok alapján nagyon hasonló a két autó, és van is közös alkatrészük, a Hyundai állítja, hogy teljesen tiszta lappal kezdték az Elantra tervezését.

DRIFT: NAGY VISSZATÉRÉSEK

Idén a Drift Legends keretén belül több régi pilóta visszatér, hogy megmutassa mit is tud. Spisák Zsoltot, vagy ahogy mindenki ismerte őt drift körökben, Lecsót kérdeztük a nagy visszatérésről, jelenről, múltról.

A Rally Café 2021. májusi számát keresd az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg digitális Rally Cafét itt. Vagy fizess elő itt.

 

Érdemes elolvasni

Öcsi bácsi, az igazi legenda

mihalyi.csaba

Bútor Robi időgépével a címlapon megjelent a Rally Café

mihalyi.csaba

Felgyorsultak a magyarok, de mitől lettek ennyire jók?

mihalyi.csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.