Magazin Magazin ajánló

Megjelent a Rally Café 2021. márciusi száma

Megjelent a Rally Café 2021. februári száma, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg a digitális Rally Cafét itt. Vagy fizess elő itt.

ORB MENŐ LESZ MADS ØSTBERG

Az eddigi legnagyobb kihívással nézhetnek szembe az Országos Rallybajnokság résztvevői, hiszen az idén nem kisebb ellenfelük lesz, mint a WRC2-es világbajnoki cím védője, a Citroën gyári versenyzője, és fejlesztő pilótája, Mads Østberg. 

WRC: A FIATALOK MÁR AZ ARCTIC RALLYN VANNAK

A jövő megérkezett a rally-világbajnokságra. Kalle Rovanperä ugyan nem lett a legfiatalabb vb-futam győztes, de 20 évesen vezeti a világbajnokságot. Oliver Solberget pedig 19 évesen dobták be a mélyvízben, ahol nem csak hogy megállta a helyét, de komolyan el kell gondolkodni, van-e értelme visszaülnie R5-ös autóba. 

WRC: A REPÜLŐ FINN – HANNU MIKKOLA (1942–2021)

Három évtizeden keresztül volt profi raliversenyző, hétszer nyerte meg az 1000 Tó Ralit, ő volt a Safari Rali első nem afrikai győztese, kétszer végzett a London–Mexikó maraton élén, elsőként nyert világbajnokságot négykerék-hajtású autóval, de a “repülő finn” kifejezés is Hannu Mikkolával tanultuk meg. 

INTERJÚ: SZILÁGYI JÁNOS – BEREPÜLŐ PILÓTA ÉS OKTATÓ

Több, mint húsz évvel ezelőtt, N-es Peugeot-kal rakta le a névjegyét a magyar ralibajnokságban, amikkel ördögien gyors volt. Három, WRC-vel teljesített futam után Horvátországban próbált szerencsét, ahol két abszolút bajnoki címet szerzett. 56 évesen R5-ös autóval akar itthon indulni, Horvátországban pedig egy újabb bajnoki címre hajt.

VISSZATÉR A FERRARI LE MANS-BA

Saját építésű Le Mans Hypercarral tér vissza 2023-ban a Ferrari az endurance világbajnokság csúcskategóriájába, ahol korábban 12 világbajnoki címet, és 9 Le Mans-i 24 órás győzelmet aratott. A Scuderiával így két év múlva ötre bővül a gyári csapatok száma. 

FORMA–1: MI LESZ A FERRARIVAL?

Az elmúlt negyven év legrosszabb eredményével zárta a Ferrari a tavalyi szezont. A hibák egy részét – ígéretük szerint – kijavították, így jó eséllyel léphetnek előre a konstruktőri vb hatodik helyéről. A kérdés csak az, hogy mennyit?

RALLY3: MINDÖRÖKKÉ VFTS

Szendrei Péter hét éve versenyez, és a kezdeti, tököli rali edzésektől, az FRT-n át, eljutott a Rally3-as futamokig. A budapesti pilóta esetében azonban amellett, hogy mindig édesapja, Szendrei Endre volt a navigátora, nem volt kérdés az autó márkája sem, ami mindig Lada volt.

TECHNIKA: AMIKOR KARÁCSONYKOR VAN A SZÜLETÉSNAPOD

Új modellel vág neki az Audi az ide TCR és WTCR szezonnak. Az RS 3 LMS onlie bemutatója után Detlef Schmidt, műszaki projektvezető mesélt a Rally Cafénak a versenyautó építés szépségeiről, nehézségeiről, és a teljes tervezési folyamatról. 

A NAGYOBB CICIK MIATT NE LEGYEN NŐI KUPA

Ő a világon az egyetlen nő, aki túraautó, GT, és együléses kategóriában is nyerni tudott. Michela Cerrutinak a versenyzés és az autófejlesztés a szenvedélye, a Rally Café Magazinnak mégis bevallotta: az anyaságnál nincs keményebb munka. 

HISTORIC: CSUKOVICS ISTVÁN – VISSZA A GYÖKEREKHEZ

Csukovics Istvánra sokan a Mitsubishi Mirage-ról, vagy később az N-es Lancerről emlékezhetünk, de pályafutását ő is egy Zsiguli volánjánál kezdte. Amikor 17 év kihagyás után felmerült a visszatérés gondolata, csak a Lada jöhetett szóba. Nem véletlenül. 

WTCR: AUGUSTO FARFUS – A MOSÁST IS KÉNYTELEN VOLT MEGTANULNI

Michelisz Norbit legendának tartja, miközben ő maga is az. Az egykoron a Forma–1-be tartó tehetség, aki nyelvtudás nélkül érkezett meg Európába, igencsak megvetette lábát az autósport világában. A kezdetekről és a legújabb elektromos versenyautókról is mesélt a Rally Cafénak adott exkluzív interjújában. 

TECHNIKA: EL SEM HISZED, HOGY SKODA

Nagyot álmodtak a Skoda gyár mérnökei, amikor az ötvenes években a Le Mans-i 24 órásra akartak autót építeni. Az 1100 OHC-vel végül csak Leningrádba és Budapestre jutottak el, de mégis egy igazi gyöngyszemet hoztak létre Mladá Boleslavban.

PÁRBAJ: HERCZIG NORBERT  VS HERCZIG PATRIK

Négy magyar bajnoki címével Herczig Norbert az egyik legsikeresebb magyar raliversenyző, aki idén újult erővel próbálja becserkészni az Eb-t. Azonban a következő generáció is ott van már a Herczig-családban, a 18 éves Patrik idén kezdi második szezonját a raliban. 

MINDEN, AMIT HIBJÁN JÓZSEFRŐL EDDIG NEM TUDTÁL

Neve szinte teljesen összeforrt Szurovcsák Istvánéval, akivel gyakorlatilag együtt kezdtek versenyezni, együtt lettek RTE-ben Lada Kupa bajnokok, majd N3-ban, és az utódjában, a 8-as kategóriában is. Hibján József a legjobb példa arra, hogy kis autóval is nagyszerűen, és ahogy mondja, szívvel–lélekkel lehet versenyezni. 

DRIFT: VIGH CSABA – TÖBBSZÖRÖS DRIFT BAJNOK

Igazi színfoltja a magyar drift világának. Kemény ellenfél, bátor, nem ijed meg a saját árnyékától. Háromszor lett magyar bajnok – nem véletlenül… Vigh Csabával beszélgettünk.

A Rally Café 2021. februári számát keresd az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon vagy vedd meg digitális Rally Cafét itt. Vagy fizess elő itt.

 

Érdemes elolvasni

Megjelent a Rally Café 2021. februári száma

mihalyi.csaba

Megjelent a Rally Café 2021. januári száma

mihalyi.csaba

Megjelent a Rally Café 2020. decemberi száma

mihalyi.csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.