Ajánlott Mi a terv? ORB Rally

Mi a terv? Matics Mihály

Matics Misit tavaly mindössze 2 Rally3-as futamon láthatták a szurkolók. A komáromi versenyző közel 3 évtizedes pályafutása során ez volt az első alkalom, hogy nem képviseltette magát egyetlen bajnoki sorozatban sem és ezen az idei évben sem kíván változtatni.

Mielőtt azonban kétségbe esnének az egyik utolsó oldschool ralis szurkolói, az ORC-től való önkéntes száműzetés nem jelenti azt, hogy Miska egyáltalán nem fog versenyezni idén, sőt!

„A terv az, hogy nincs terv. Jó, hazudnék, ha azt mondanám, hogy abszolút nincs elképzelésem, mert tavaly is gondolkoztunk ausztriai futamokon, de a vírus helyzet miatt nem voltak megtartva a versenyek. Első körben kinéztük Orfűt, de még nem vetettük el a március hatodikai osztrák futamot sem, mert azt még nem törölték. Ez egy  Challenge sorozat része, amit tavaly indítottak a sógorok, csak aztán nem működött a pandémia miatt. 2021-ben ismét kiírták és az első futam itt van a soproni határ mellett. Egy 200 km össztávú verseny, amiből 100 a gyorsasági, illetve ami még kecsegtető benne, hogy 2 nap alatt lezavarják.”

Akkor tehát maradnak a meghívásos versenyek és a környező országok futamai?

„Inkább elmegyek oda, ahol szívesen várnak, versenyzőként bánnak velem és jól érzem magam. Még nem néztem meg a versenynaptárakat, de szóba jöhet Horvátországban egy-két futam, nincs kizárva Románia sem. Itthon azok a Rally3-as versenyek, amin szívesen megyek, de nem minden áron.”

Az ORC mezőnye biztos, hogy nélkülözni fogja a négyszeres N csoportos bajnokot.

„Megfogadtam, hogy amíg nem lesznek komoly változások a versenyzők felé, addig nem vagyok hajlandó a Magyar Bajnokságban részt venni. Maximum, értékelésen kívül, ha van olyan futam, amihez van kedvem. Az sem mindegy, hogy pörög le egy rendezvény. A Vértest már bánom, hogy kihagytam, mert az első olyan verseny volt, hogy leszaladt percre pontosan. Mindenképp az ilyen futamokat helyezném előtérbe.

Hogy a pozitívumokról is szóljunk, 2020-ban, hét év után visszatért a jobb oldalra Viczena Gábor.

„Idén még nem beszéltünk erről Viczivel, ha van ideje, kedve, akkor vele megyek, ha nincs, akkor nyitott a dolog. Az autó rajt készen itt áll, teljesen egyben. Február végére tervezünk egy tesztet, hogy meg legyen mozgatva, mert én sem ültem benne régóta, meg nehogy az első éles bevetésen jöjjön elő valami hiba.”

Ha az ember kedvtelésből és a saját maga szórakoztatására autózik, plusz van egy VFTS-e is, akkor talán jogos a kérdés, hogy az miért a garázsban porosodik?

„Az autó vissza lesz alakítva, hogy megfeleljen a historicos mivoltának. Egy Historic EB tervben van vele. Nem merek ígérni semmit, mert sok dolgom van, nem tudom mikor készül el, de szépen lassan halad az az autó is. Alukasznis volt, és vissza alakítjuk vaskasznisra. Szét vannak vágva az ajtók és nincs vele kedvem foglalkozni, plusz zsanérosnak kell lennie a gép- és a csomagtér tetőnek, így minden olyan, ami nem felelne meg a historic elvárásoknak, azt inkább átalakítjuk rajta. Baranyai Motor van az autóban, ami tökéletesen muzsikál. Nem egy 180 lóerős kocsi, viszont lekopogom, ez az autó úgy szólt a rajtban, mint a célban.”

Érdemes elolvasni

Isten Veled, Marci!

Hund Gábor

Változott az Eger-Ózd Rally versenykiírása, nézők is lehetnek

Hund Gábor

Ostberg a táskájában vitte a felfüggesztését Boldogkőre és Zágrábba

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.