Ajánlott ORB Rally

Mi lett volna ha? Soha nem mennek a WRC-k Magyarországon? Első rész

Miután mindenki leengedte a vasvilláját, egy olyan gondolatmenetet szeretnék feszegetni két rövid cikken keresztül, ami a mai napig nagyon éles kérdés a Magyar raliban, ez pedig az egyes kategória (World Rally Car)  2009-es szezon utáni kitiltása. Mint ahogy a címben is olvasható, arra a kérdésre várom Tőletek a választ, hogy ez milyen szituációkat szült volna az Országos Rally Bajnokságban.

 

Régen sokkal jobb volt, hallom sokszor a nagyöreg szurkolóktól. Amikor a durrogós-csattogós “nagy WRC-k” mentek, az volt az igazi, de miért? A WRC a mindenkori ralizás legfenntarthatatlanabb kategóriája, hiszen nem vásárlói felhasználásra, hanem gyártói háttérrel rendelkező csapatoknak készült formula. Itthon örültünk, ha 6-7-8 ilyen autó összejött az akkor alapvetően sokkal nagyobb és erősebb háttérrel mezőnyben. Mi lett volna, ha a Brit rali bajnokság példáját követve a kilencvenes években feketelistára tesszük az A8-at és ezzel együtt a WRC-ket? 1995-ben megalakult a mai R5 gazdasági elődje, a Formula2000, vagyis az F2. Itthon ez a kategória valamiért soha nem volt olyan népszerű. Persze voltak nagy nevek, akik ilyen autókkal versenyeztek, Ferjáncz Attila, Turi Tamás, Markovics Gyögy, vagy Szabó Gergő, de egymás ellen szinte soha nem mentek úgy, hogy az Országos bajnoki cím a tét.

El tudnánk azt képzelni, hogy nem egy fél tucat autó sofőrjének van esélye a bajnoki címért, hanem hasonlóan a jelenhez, 10-15 autó tartozik a leggyorsabb kategóriába? A látvánnyal nem lett volna gond, hiszen mindenki állva tapsol, ordít, ha Bútor Robi kitolja a garázsból a 306 Maxi-t. Mekkora élmény lehetett volna az, ha egy olyan Peugeot után, még 10 hasonlóan üveghangon üvöltő autó követi azt? Természetesen az A8 kiesésével az akkori Production car cup, az N4 is sokkal közelebb került volna a stabil ORB dobogóhoz, a murvás futamokon pedig az abszolút győzelemhez.

Milyen előnyei és hátrányai lennének ennek a szabályváltozásnak szerintetek? Ezeket a cikkeket azzal a szándékkal szeretnénk megosztani veletek, hogy ti is hozzá tudjatok szólni a felmerülő kérdésekhez, úgyhogy kíváncsian várjuk a kommenteket lent a Facebookon.

Érdemes elolvasni

Mads Østberg dominált a Magyar Rally Bajnokságban

Hund Gábor

Jobban van Jean-Baptiste Franceschi és Ludovic Gal

Hund Gábor

1 mm sokat számít, avagy erősebb lesz a Rally3-as Ford

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.