Ajánlott Bolg Rally

Miért szeretem a Rally-t?

Millió egyszer feltették már nekem ezt a kérdést és soha nem tudtam rá igazán korrekt választ adni. Mondjuk aki ismer, pontosan tudja, hogy semmire sem tudok egyszerűen 2-3 mondatban válaszolni, de ez más lapra tartozik. 😀

Négy igazán nagy szerelmem van az életben, ebből egyik a rali, a másik meg a bicikli. Utóbbira mindig könnyedén válaszolok, hogy mit bírok benne annyira: Ott nincs mellébeszélés. Beleteszed a munkát a felkészülésbe és attól függően, hogy mennyire bírod a fájdalmat, illetve, hogy fejben mennyire tudod átlépni a fizikai korlátaidat, kapsz egy végeredményt. Kristálytiszta képet kapsz arról, hol van a helyed a mezőnyben. Emellett ez egy életforma, az edzésekkel, a táplálkozással, pihenéssel. Egy komplex egész. A rali is ilyen. Persze nem pontosan ugyanaz, de ahogy Labancz Krisztiánék hirdetik, ezt bizony érezni kell. Kell, hogy felálljon az összes szőr a kezeden, ha csak egy durrogó, csattogó versenyautóra gondolsz. És igen, ahogy most olvasod ezt a sort neked is biztos eszedbe jut egy jó 2000 köbcentis szívó motor üvöltése, vagy egy Subaru bubogása. Ott hallod a fejedben, megszólal, mint egy jó dallam. Ezért vagyunk képesek kilométerek százait zarándokolni Miskolcra, Nyíregyházára, vagy Veszprémbe. Teljesen mindegy hova, csak lássuk, halljuk érezzük az egésznek az atmoszféráját. Plusz van egy romantikája ennek a történetnek, hogy tökig érő porban vagy sárban, iszonyatos melegben, netán szakadó esőben ott áll az ember a pálya szélén, hogy pár másodpercig lássa az elsuhanó versenyautót. Aztán a szervizben, egy közönségtalálkozón, meglett, középkorú férfiak könnyesen csillogó szemekkel kérdezik a hősüket, aki természetesen válaszol nekik, majd még egy közös fotóhoz is odaáll, ha már miatta jöttek el az ország másik végéből. Különböző sorsok és élettörténetek amiket egy sport kapcsol össze, a rali. Másnap meg 40 feletti palik és egy 20-as évei elején járó srác fekszenek a porban egy viharvert Zsiguli alatt, hogy helyre pofozzák a kiszakadt gátlót, csak hogy másnap a legénység újra kínozni tudja a szegény technikát. Persze kevesen vannak és gyorsan pereg az a 45 perc, ami alatt rendbe kellene szedni kocsit, de egyszer csak megjön a segítség: Az egyik csapat ad egy fogót, a másiktól meg átjön 2-3 ember, akik amúgy előtte WRC-t szereltek, de látják, hogy a kis alakulat mekkorát szív, így evidens, hogy segítenek, mert a cél ugyanaz, mint a világ legdrágább rally autójával: tovább menni, nem feladni és persze a lehető leggyorsabbnak lenni a pályán.Ezért szeretem a ralit. A szenvedélyért, ami mögötte van, mert nagyon kell szeretni valamit ahhoz, hogy átlépd a fizikai és az anyagi korlátaidat, hogy művelni tudd, vagy csak hogy a közelében lehess a kedvenc sportágadnak. Éveknek kellett eltelnie és Székesfehérvárig kellett elutaznom ahhoz, hogy megpróbáljak válaszolni erre az egyszerű kérdésre, de a rali már csak ilyen. Sokkal összetettebb annál, minthogy 2 sorban megemlékezzünk róla.

🚲

Érdemes elolvasni

Csomós Mixi és Nagy Attila az első duplázók

Vörös Gergő

Fotóalbum: Székesfehérvár-Veszprém Rallye 2021

Vörös Gergő

I. Babarci Lada Show

Vörös Gergő

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.