Rally Café Magazin
Mihályi Csaba blogja WRC

Így köszönte meg az M-Sport

Negyvenedik évfordulóját ünnepelt az M-Sport, amely eredetileg Malcolm Wilson Motorsportként kezdet és a főnök versenyautója mellett később bérautókat is készített. Legendásak voltak a Ford Escort RS Cosworth-jaik, amelyek több nemzeti bajnokságban és nemzetközi sorozatban is taroltak. 

Később annyira jó autókat építettek, hogy a vb-n simán legyőzték az akkor éppen vergődő gyári Ford-csapatot. Az autógyár vezetése pedig azt mondta, Wilson úr, ha ilyen jó privát autókat tud készíteni, akkor legyen szíves a gyári csapattal is foglalkozni, mert itt nem ért hozzá senki. Ja és van rá három hónapja, hogy az Escort Cosworthból építsen egy WRC-t, vagy minek hívják ezt az új kategóriát.

Senki sem hitte, hogy Wilson megcsinálja, de az 1997-es Monte-Carlo Rally rajtjában ott állt a két új WRC és ezzel megkezdődött a Ford gyári csapatának egy különleges története.

Azóta tudjuk Wilsonról, hogy a Fordnak többször tett olyan visszautasíthatatlan ajánlatot, amivel a távozását már eldöntő gyár mégis a rally vb-n maradt. Amikor pedig az anyagyár végleg és megmásíthatatlanul kiszállt, akkor saját zsebből maradt a vb-n, majd kifejlesztették az újgenerációs Fiesta WRC-t, amivel két egyéni és egy gyártó világbajnoki címet szereztek.

Aki ismeri a sztorit, annak nem kell bemutatni Malcolm Wilson fanatizmusát, amiért nagyon sok szurkoló tiszteletét kivívta és tetszik neki vagy nem, sokak számára példaértékű a munkássága és emberiessége. (Számomra mindenképpen az.)

Wilson azonban sokszor elmondta, hogy ő egyedül nem tudta volna ezt megtenni és hogy mindig az emberek teszik sikeressé az üzletét.

Most a negyvenedik évfordulón nem csak ünnepi piros kesztyű járt a versenyzőinek, hanem egy gravírozott korsóval köszönték meg minden alkalmazottuk munkáját:

“Köszönjük, hogy része vagy a 40 üzleti évünknek, nélküled nem tartanánk itt.”

Arról nem szól a fáma, hogy végül mit töltöttek bele, de bármi is legyen, egészségetekre M-Sport-osok!

Érdemes elolvasni

Visszatér a WRC3, R5-ös autókkal

Hund Gábor

Három autót indíthat a Citroen Ausztráliában

Hund Gábor

Elhunyt Andrew Cowan, a Mitsubishi korábbi főnöke

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató