Magazin

MINDEN, AMIT TÓTH IMIRŐL EDDIG NEM TUDTÁL

A magyar rallysport egyik legtapasztaltabb navigátora Tóth Imre, aki csupa nagy névnek olvasta az itinert, Turi Tamástól, ifj. Tóth Jánoson át, Herczig Norbinak, Bútor Robinak és még sorolhatnánk. Az idén pedig Lukács Kornél oldalán tér vissza.

Részlet a Rally Café 2020. márciusi számában megjelent cikkből.
Mi volt az első rallys élményed?

15–16 éves lehettem, amikor az újságban olvastam a Salgó Rallyról. A családunkban senkinek sem volt autósport kötődése, de engem érdekelt és, mint hogyan most is a legtöbben, akiknek nincs jogosítványuk, busszal mentem fel edzést, majd versenyt nézni. A Református üdölőnél volt a rajt, tréningen ott találkoztam versenyzőkkel, akik bandáztak, itinert készítettek, autót javítottak. A Mogürt–Salgó Rally BBK futam volt és sok külföldi válogatott indult, oroszok, bolgárok, csehek, NDK-sok. Nem tudnék egyetlen dolgot sem kiemelni, az egész közeg azonnal megtetszett.

Hogyan lett belőled rallynavigátor?

Gyöngyösön az egyik versenyző – Butyka Gyuri – mellé beültem egy tréningre pályát felírni. A következő évben mondta, hogy menjek vele. 1987-ben a Salgó Rally volt az első versenyünk egy 2105-ös Ladával, az első osztályban. Akkor még egészen más volt a rallys közeg és más dolga volt a navigátornak is, a szervizeseknek is.

Azóta sokat változtak a szabályok, a rally és a navigátori feladatok is. De a mostani rally gyerekjáték a korábbi versenyek feladataihoz képest. Amikor hallgatjuk, hogy régen milyen más volt az talán azért is van mert akkor kalandosabb és más jellegű volt az igazi rally.Szerencsésnek érzem, magam, hogy még a régi klasszikus rallytól a mai modern rallyeig végig versenyezhettem az elmúlt pár évet.

Kinek a posztere volt a szobád falán?

Poszterem nem volt, de sok rallys fényképem igen. Az egyik versenyen találkoztam Németh Zsolttal, aki akkoriban fotózott, most pedig nagy modell gyűjtő lett. Az ő fényképei voltak kirakva a legszebb VFTS-ekről, Dudás Gyuláéról (Kis Kokó), Szabó Tamáséról, Topor Kálmánéról, Kanyik Antiéról.

A teljes cikket a Rally Café 2020. márciusi számában találod, amit azonnal elolvashatsz itt, a Digitális Rally Caféban.
A Rally Cafét keresd az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.

Érdemes elolvasni

Hevesi: Olajfesték a gátlóba és hadd szóljon

mihalyi.csaba

Amikor Varga „Cigány“ Wartburggal versenyzett.

mihalyi.csaba

UTÁNPÓTLÁS BAJNOKSÁG NEM CSAK FIATALOKKAL

mihalyi.csaba