Rally Café Magazin
Mitropa

Fogasy 131-gyel esett el

Fogasy Gergely és Berendi Dávid is jól vannak, a péntek délutáni balesetük után, amelyet a szlovéniai Nova Gorica Rali második szakaszán szenvedtek el. Dávidot kórházba kellett szállítani, ahonnan azonban már péntek este kiengedték. Azóta a páros haza is érkezett Magyarországra.

A baleset 131 km/h-s sebességnél következett be, miután beesett a Ford Fiesta R5 fékpedálja és előbb a sziklának, majd a szalagkorlátnak ütköztek, végül pedig egy fa állította meg őket és estek vissza az útra fejjel lefelé.

„Remekül vagyunk – mosolygott Fogasy Gergely szombat délután. – Fáj mindenünk, de a jó hír, hogy minden porcikánk megvan, amit abból is tudok, hogy mindegyik fáj. Az éjszaka elég gyötrelmes volt, mert akárhogy feküdtem, mindenhogy fájt, de ezzel együtt Dávid és én is könnyen megúsztuk.

A kanyar előtt már többször pumpálni kellett a féket, de ha az egyenesben kétszer rápumpáltam, akkor a kanyarra volt fékerőnk, most viszont teljesen beesett a pedál és semmit nem tudtam lassítani az autón.

Teljes mértékben vezetői hiba volt, mert sokkal jobban be kellett volna osztanom a féket, hogy ne melegedjen el, illetve mert nem kellett volna felvállalni így a tempót, inkább csak le kellett volna gurulni a gyorsaságiról.

Aztán jöttek a nagy lassulások, először egy szikla, aztán a szalagkorlát, utána felrepültünk egy fára, az fogott meg minket és onnan estünk vissza az útra. 131-gyel ütköztünk a sziklának, úgyhogy volt honnan lassulni.

Fejjel lefelé állt meg az autó, én magamnál voltam, de Dávid elájult. Az én oldalamon az ajtó annyira megrogyott, hogy nem tudtam kinyitni. Próbáltam a plexit kirúgni, közben a hibridem beakadt, de végül valahogy ki tudtam mászni.

Nagyon megijedtem, mert Dávid még mindig eszméletlen volt, az autó meg az út közepén állt és hallottam (Viliam) Prodan autójának a hangját. Felfutottam, integettem, de nem állt meg, félre is kellett ugranom előle. Elég rosszul esett, mert Dávid még az autóban volt, egyedül nem tudtam kiszedni. Este ezért Prodan kapott tíz perc büntetést.

Klausz Kristófék voltak a következők, Kristóf felszaladt, hogy megállítsa az autókat, (Csányi) Botival pedig mi ketten végre ki tudtuk húzni Dávidot az autóból. Akkor tért magához.

A mentő 25–28 perc múlva ért oda – nem volt valami jó a szervezés –, Dávidot elvitték, tőlem megkérdezte a mentős, hogy jól vagyok-e, mondtam, igen, akkor meglátta az autót és elkezdte azt fényképezgetni, látszólag az jobban érdekelte.

Dávidot kórházba vitték, megvizsgálták, megröntgenezték és még este ki is engedték.

A srácok ma mentek vissza a baleset helyszínére, ők mondták, hogyha a fa nem állít meg minket, akkor egy kétszáz méteres hegyoldalon estünk volna le. Az egyik gólyalábat a kerékkel nyolcszáz méterre az autótól találták meg.

A Mitorpa Kupa bajnoksága ezzel nekünk elúszott, hiszen a következő futam, a Bassano Rali a jövő héten van, úgy is volt, hogy egyből megyünk tovább arra a versenyre. Az autó totálkáros.

Nem tudom, mikor fogunk legközelebb versenyautóba ülni, de dolgozunk rajta.

Elnézést kérek a szurkolóktól és a csapatunktól, hogy ilyen hamar kiestünk és hogy ennyi plusz munkát okoztunk.

Köszönjük mindenkinek, aki a helyszínen segített, különösen Klausz Kristófnak és Csányi Botinak illetve a sok jókívánságot, igyekszünk megfogadni őket.

Érdemes elolvasni

Fontos pontokat szereztek

Hund Gábor

Jöhet az olasz meló!

Hund Gábor

Dobogón Szlovéniában

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató