Na de hogyan?

Jean Todtnak nagyon jó elképzelései vannak az autósportról, elég csak a Peugeot rali, Dakar valamint Le Mans-i sikereire gondolni, arról nem is beszélve, hogy annak idején a vergődő Ferrariból csinált ötszörös világbajnokot Michael Schumacherrel.

Számomra ráadásul onnantól kezdve megkérdőjelezhetetlen személyiség, ahogyan 1985-ben Ari Vatanen balesete után, mint csapatvezető kiállt a sérült versenyzőjéért.

Szóval, ha ő mond valamit, akkor arra oda kell figyelni.

A napokban röppent fel a hír, hogy a rali-világbajnokság futamrendezésére túljelentkezés van. Ha hinni lehet a híreknek, jövőre visszatérhet a Safari és a Japán Rali.

A kenyai futam nagyszerű lenne, még akkor is, ha az igazi Safari Ralit, ami egy európai értelembe vett raliverseny és egy tereprali futam keveréke volt nem lehet visszahozni. Ettől függetlenül biztosan különleges színfoltja lenne a vb-nek.

A Japán Ralit nem kell magyarázni, már csak a Toyota miatt sem, amely a 2020-as hazai rali-vb-futamán szeretné a Yaris WRC-be ültetni saját nevelésű versenyzőjét, Takamoto Katsutát. Arról nem is beszélve, hogy egy japán futam akár megmozgathatná a szigetország autógyártóit is.

Afelől se legyen kérdésünk, hogyha egyszer Kína komolyan fontolóra venné, hogy rali-vb-futamot rendez, előbb kerülne be a versenynaptárba, mint hogy a döntést valójában meghozná.

A gond csak az, hogy a jelenlegi 14 futamnál többet nem rendezhetnek, mert az a költségek olyan mértékű emelkedését vonná maga után, amit a gyártók már nem szívesen viselnének.

Vagyis a jelenlegi versenyek közül kell egyet a Safari, egyet pedig a Japán Rali kedvéért kiejteni. Ezek csakis a kilenc európai futamból kerülhetnek ki. A három kiesőjelölt a Korzika, a Deutschland és a Szardínia Rali. Utóbbi már vagy egy évtizede az utolsó esélyét kapja, hogy visszaköltözzön a kontinensre.

Mind a három versenynek megvan a maga vonzereje, de inkább elengedhetők, mint egy Monte-Carlo, Svéd, Finn vagy éppen Portugál, Catalunya Rali.

Jean Todt, mint az FIA elnöke azt javasolta, több ország rendezzen közös raliversenyt. Utalva arra, hogy Monaco Franciaországgal együtt rendezi a Montét, ami azért nem túl jó példa, viszont a svéd és norvég közös rendezésű Svéd Rali nagy siker évek óta.

Talán a német és a francia rendezők elgondolkodhatnak ilyesmiben, hiszen a Deutschland és a korábbi francia vb-futamnak otthont adó Alsace Rali pályái közel vannak egymáshoz és Európa egykori gócpontjában egy közös német– francia verseny még jól is hangzana. Ráadásul a költségeket is meg tudnák osztani.

Nagyon extrém dolog lenne, de a Korzika és a Szardínia Rali is összevonható, és az lenne csak az igazi kuriózum, a korzikai aszfalt és a szardíniai murva együtt.

Érdekes, hogy pont a kiesők tudnának összefogni.

Na de mondjuk egy Finn Rali rendezői kivel fogjanak össze? Azt is nehéz lenne elképzelni, hogy a Portugál és a Catalunya Ralit összevontan rendezzék. A Wales Ralinál már az is probléma, hogy Angliába, netán Skóciába vigyék a verseny egy részét. Mint ahogyan a Török Ralinál sincs sok esély, hogy logisztikailag bármilyen más rendezvénnyel összekössék. Hacsak nem Ciprussal. Ennek elérése azonban béke-Nobel-díj gyanús dolog lenne.

Szóval az ötlet, ha elsőre nem is tűnik eget rengetőnek, nem olyan rossz, néhány esetben érdemes lenne megfontolni.

Ti mit gondoltok?

Közelgő események

  • csü
    25
    ápr
    2019

    WRC: Argentin Rali

  • pén
    26
    ápr
    2019
    vas
    28
    ápr
    2019

    Rallye1: Miskolc Rali 2019

  • vas
    28
    ápr
    2019

    WRX/S1600 RX: Spanyolország