Nehéz évkezdés

A Gránit Motorsport versenyzői, Matics Mihály és Németh Gergely számára igazán nehezen indult a 2019-es ORC szezon, hiszen Egerben és Miskolcon is komoly műszaki hiba miatt nem tudtak olyan gyorsak lenni, mint amilyenek szerettek volna.

Matics Mihály tavaly a 2. helyen zárt az ORC bajnokságban, majd a télen teljes felkészítésen esett át a Mitsubishi Lancer Evo IX.

„Télen teljes felkészítést végeztünk az autón. Hajtáslánc, motor, futóművek át lettek nézve, gyakorlatilag az utolsó csavarig mindent felújítottunk. A motorunk vadonatúj lett, ami erősebb is a korábbinál. Új befecskendezőket vásároltunk hozzá, azonban mégis meghibásodott az egyik Egerben, ami a kiesésünkhöz is vezetett.” – mesélte a felkészülésről Matics Mihály.

Március végén Egerben kezdődött az idei szezon, ami alapjában nehéz lett volna a komáromi versenyzőnek a hosszú tél miatt, emellett azonban még az autó is elromlott.

„Egerben nem sokáig tartott a versenyünk, mert a harmadik szakaszon, Szuhán meghalt a motorunk. Az autó az utolsó pillanatban lett kész, mert a motorhoz nagyon későn jöttek meg az alkatrészek. Gyakorlatilag a verseny első szakasza volt a tesztünk, ami érezhető volt a tempónkon is. Amúgy is hosszú volt a kihagyás, mert december elején, a Mikulás Ralin mentünk utoljára versenyen és ott is murván. Egerben emiatt szinte mindenben magázódtunk az autóval.” – mondta Matics Mihály a szezonnyitóról.

Miskolc előtt a Gránit Motorsport versenyzője igyekezett ismét megjavítani autóját, amit újabb nehézségek hátráltattak, majd a verseny is igen küzdős lett, de végül itt sikerült a célbaérés.

„Az egri kiállásunk után derült ki, hogy annyira károsodott a motor, hogy dugattyú is új kell. Ezt Amerikából rendeltük, így ismét az utolsó pillanatban jött meg. Miskolc előtt egy héttel sikerült elkészíteni az autót 99%-ban, már csak a programozás lett volna vissza, amikor észrevettük, hogy minimálisan, de folyik az olaj. Levettük a kartert és fagyállót találtunk benne, így valószínűleg a blokkunk el volt repedve. Ezt követően ismét kereshettünk motort, amit sikerült is beszerezni Kocsomba Karcsitól. Ez a motor közelebb volt az N-eshez. A verseny előtt szerdán kiderült, hogy le kell butítanunk a motort, hogy működjön. A Miskolc Rali rajtja után pedig így is el kezdett melegedni. Nem is autóversenyeztünk igazából Miskolcon, hanem túlélőversenyeztünk. Az első kör négy szakasza után a szervizben a motorprogramozónk visszavett mindent, lebutította teljesen a motort, hogy valahogy végig csináljuk a versenyt. Eger után nem fért volna bele még egy nullázás. Végül sikerült a beteg autóval is célba érni, és nagy szerencsével a negyedik helyen zártunk, így sikerült sok értékes pontot szerezni.” – mondta Matics Mihály.

A csapat most Szombathely kiesése miatt több időhöz jutott, amit szeretne felhasználni az autó teljes megjavítására, aminek az eredményét egy teszten ellenőrizné le.

„Fehérvár előtt ismét igyekszünk rendbe hozni az autót. Majd szeretnénk tesztelni is, legalább egy 15 km-es gyorsaságit kipróbálni, hogy miként megy az autó. Bízunk benne, hogy most már véget érnek a megpróbáltatások és a következő versenytől csak az eredményekre tudunk koncentrálni.” – zárta Matics Mihály.

 

Készítette: Hund Gábor

Közelgő események

  • pén
    24
    máj
    2019

    ERC: Liepaja Rali

  • vas
    26
    máj
    2019

    WRX/ERX: Nagy-Britannia

  • csü
    30
    máj
    2019

    WRC: Portugál Rali