ORB ORC

Nem a kupák, hanem a jó kedv volt a lényeg!

Tiszák Péter divatos szóval élve, igazi Coach-ként egy kiváló csapatépítőt szervezett a Rally Café Racing és a Bakó Rally Team tagjai számára a kunmadarasi PowerSprinten.

Az augusztusi hétvége története egy hűvös, kora tavaszi vasárnapra eredeztethetők vissza.

„Márciusban amikor autóztattam a barátaimat a Bosch Peti féle Mitsubishivel, biztosítottam Maricsek Mikinek egy lehetőséget, mert volt kint egy Citroen C2, amivel akkor megtette az első R2-es méteréit. A kapcsolatunk gyakorlatilag innen eredeztethető és úgy állapodtunk meg, hogy a tavaszi alkalomért cserébe ő is biztosít nekem egy tesztet a Mitsubishivel, aminek most jött el az ideje. Közben képbe kerültek a Balázsok, Kálmánczi és Schmidt Bazsi. Ismertük már korábban is egymást a pályákról, de úgy hozta a sors, hogy kialakult egy szorosabb barátság közöttünk. Első körben azt szerettem volna, ha a két Balázs kipróbálja a Mitsubishit, de Kámánczi úr udvariasan elhárította a lehetőséget, mondván, hogy neki tökéletesen megfelel a kis Citrom, így én voltam az, aki be ült a Lancerbe. Persze Schmidt Bazsit azért bedobtuk a mélyvízbe, mert navigált nekem és a C2-ben is, úgyhogy rendesen el volt foglalva egész nap.”

A Tiszák-Schmidt kettős komoly mezőnybe csöppent a kunmadarasi derbin, Peti pedig azonnal rá is pattant a gázra.

„Tóth Tibi és Ollé Sasa is eljött a két R5-ös Fabiával. Ők a Miskolc Rally-ra készültek és jelezték a rendezőknek, hogy a verseny végén lemondanak az abszolút kupákról. Igyekeztünk a nyomukban lenni, de egyrészt tudjuk mekkora különbség van egy R5-ös és egy N csoportos autó közt, másrészt nem is az volt a cél, hogy életre-halálra menjünk. Felvettük a harcot, de így, hogy a végén a srácok kiszálltak a meccsből, el tudtunk hozni két kategória első helyet, de nem is ez volt a cél. Egy kellemes napot akartam összehozni, hogy feszegessük a határainkat, és érezzük jól magunkat. Szerintem tök hamar összecsiszolódtunk Schmitzivel és utána élveztük a napot. Voltak benne zabszem próbás részek, amikor ötödik telin féktávon elúsztunk egy kicsit. Ekkor Balázs rám is szólt, hogy nem szállunk fel! Belülről annyi történt, hogy jobbra, balra, majd megint jobbra tette a Mitsubishi a fenekét, Bazsi már fel is készült a lassító rombolásra, de szerencsére egy gumihoz sem értünk hozzá és még a kigyorsításunk is jó lett. Persze azt ne kérdezze meg senki, hogy csináltuk, de gond nélkül tovább tudtunk menni.”

Az ócsai versenyző, olyannyira felnéz Maricsek Mikire, hogy a rajt előtt konkrétan lámpalázas lett miatta.

„Reggel bénáztam egy kicsit, totál extázisban voltam, mert tudtam, hogy Miki figyeli a rajtunkat. Elindultunk és harmadik helyett rögtön luftot váltottam, de elemeltem a gázt, majd szépen hagytam, hogy a váltó becuppanjon negyedikbe, mert nem akartam az autóban kárt okozni és mentünk is tovább. Ott vesztettünk pár másodpercet, de így, hogy egy évben 1-2 alkalommal ülök versenyautóban talán elnézhető nekem. Épp ezért arra törekedtünk, hogy egyben a célba legyünk. Nekem az is nagy elismerés, hogy ezzel az autóval mehettem. Maga a Mitsubishi szenzációs volt, makulátlan a kocsi! Hatalmas köszönet érte Mikinek! A társaság, a szervizcsapat csodálatos volt! Jött Furák Ádám barátom az új VFTS-ével, Bakó Laciék a két Citroennel, a Rally Cafés brigád Mikivel, Tóth Tibivel és a szervizesekkel, szóval nagyon jó kis csapat állt össze, sütöttünk, főztünk, bandáztunk. Felszabadultan autóztunk, persze harcoltunk az idővel, de nem volt rajtunk nyomás, nem kellett bizonyítanunk senkinek, hanem mindenki önfeledten tette a dolgát. Ennél pozitívabb napot kívánni sem lehetett volna, hisz mindenki dobogón állt a csapatból. Csak annyit mondhatok, hogy folytatása következik!”

Érdemes elolvasni

Most sem vettük be Eger várát…

Hund Gábor

Országos Rallye1 Bajnokság 2020. évi állása

Hund Gábor

Az meg van még, hogy mentek Kakusziék a Volkswagennel? – Best of onboard

Hund Gábor

A oldalunk fenntartásához hirdetéseket jelenítünk meg, kérünk támogass minket annyival, hogy letiltod oldalunkon a hirdetésblokkoló bővítményt!

Köszönjük!