Nem Alonso, a McLaren volt a lúdas

Nem tudta kvalifikálni magát Fernando Alonso az idei Indianapolisi 500 mérföldesre, így a McLaren Indy csapata nem lehet ott a híres futamon.

Annál is fájóbb ez, hiszen a 36 résztvevőből 33-an rajthoz állhatnak a versenyen. Ebbe az első 33-ba nem fért be Alonso.

Ha ez lett volna az első Indy megmérettetése, azt gondolnánk, hogy az oválpálya speciális dolog, amit meg kell tanulnia még egy Forma–1-es világbajnoknak is. Ez így is van. Na de két éve az ötödik helyre kvalifikálta magát és még vezette is a versenyt, mielőtt műszaki hiba miatt kiesett.

Alonso felejtett volna el vezetni? Miután az idén a Daytonai 24 óráson olyan parádés körrekorddal szerezte meg a pole-pozíciót, majd Sebringben és Spában is megnyerte az endurance-vb-futamot, nem hiszem, hogy bármi probléma lenne a vezetési tudásával.

Sőt, sokan – joggal – azt vártuk tőle, hogy versenyben lesz az Indy 500 győzelméért is, és hogy akár egy szezonon belül nyerheti meg az Indy 500-at és Le Mans-t. Na, az lett volna csak a nagy durranás.

De akkor mi történt?

Hát annyi, hogy két éve az Andretti Motorsport készítette fel Alonso autóját, amit a McLaren nevezett, most pedig a brit csapat próbálkozott a felkészítéssel is, aminek hihetetlen nagy kudarc lett a vége.

Igaz, Alonso az edésen összetörte az autót. Csoda, hogy eddig ez nem történt meg – az oválpályát meg kell tanulni. Emlékeznek még Kimi Räikkönen NASCAR beugrására? A mérnöke egyfolytában azt hajtogatta, ne menj neki a falnak, ne menj neki a falnak, de Kimi többször is nekiment.

De nem ez volt a probléma. A McLaren gyakorlatilag egyetlen egyszer sem tudta felvenni a versenyt, nemhogy az élmezőnnyel, hanem a mezőny végével sem. Utolsó kétségbeesésükben az Andretti Motorsporttól kértek lengéscsillapítót, hátha azzal jobb lesz. De nem lett. Alonso hiába futott 363,7 km/h-s átlagú kört – ami azért valljuk be, nem kis szám – a 34. helyen két másik társával együtt búcsúzott a versenytől.

A McLaren sportigazgatója, az egykori kétszeres CART-bajnok Gil De Ferran videóüzenetben kért bocsánatot a szurkolóktól, ami meglepően őszinte hangvételű volt. Ebben elmondta többek között, hogy egész autósport karrierjének ez a legfájdalmasabb napja, és hogy legszívesebben már ma elkezdené a felkészülést a jövő évi versenyre, mert hogy ez a csorbát ki kell köszörülni.

Hát ez tény. És magát Alonsót is ki kell engesztelni valamivel, mert ha van valami, amivel alul tudták múlni a McLaren elmúlt négy évben tartó mélyrepülését a Forma–1-ben, akkor ez az volt.

Mihályi Csaba

Közelgő események

  • pén
    07
    jún
    2019
    vas
    09
    jún
    2019

    Rallye1: Székesfehérvár Rali 2019

  • vas
    09
    jún
    2019

    F1: Kanada

  • csü
    13
    jún
    2019

    WRC: Szardínia Rali