WRC

Oliver Solberg a bemutatkozásról, őszintén

Oliver Solberg az Arctic Rallyn vezethetett először WRC-t, ám teljesítményével lenyűgözött minden rallysportban dolgozót, szurkolót. A versenyt követően a Dirtfish készített a svéd versenyzővel, Petter Solberg fiával interjút.

 
– Milyen érzés most visszatekinteni a versenyre?
– Hihetetlen. Ha belegondolok, hogy miként mentek a dolgok, az hihetetlen. A verseny előtt irreális lett volna ilyen eredményre gondolni.
 
– Mit csináltál a verseny óta?
– Lehet, hogy furcsán hangzik, de amikor hétfő este hazaértem, csak egy valamire vágytam: újra vezetni a Hyundai i20 Coupe WRC-t. Tehát folyamatosan játszok! Most van időm gondolkozni azon, amit elértem, és nem szeretnék mást, mint amikor újra WRC-be ülök, újra megismételni ezt a teljesítményt.
 
– Milyen eredménnyel lettél volna elégedett az Arctic Rally előtt?
– Nem is tudom igazán. Azt szerettem volna, hogy kilométerenként csak 1 másodpercet kapjak a legjobbaktól és ha ezt sikerült volna fél másodpercre csökkenteni, akkor már elégedett lettem volna.
 
– Ezt szinte a verseny elején elérted már. Az első szakasz azonban nehéznek tűnt.
– Ekkor voltam a legidegesebb. Amikor péntek délután kimentem a szervizből, csak mosolyogtam. Ugyanakkor ideges is voltam. Elköszöntem a szüleimtől, a csapattól és… és hihetetlenül egyedül éreztem magam. Sebastiannal (Marshall, navigátor) haladtunk az első szakasz felé.
 
– Ez volt az álmod.
– Igen, ameddig csak vissza tudok emlékezni mindig ez volt az álmom. Az első szakasz azonban nem volt egyszerű. Szerettem volna egy tökéletes rajtot, de ez nem jött össze, majd mint Kalle Rovanpera elakadtam a hóban. Egy lassú kanyar volt, nem akartam kockáztatni, ezért kissé a nagyobb hóba hajtottam. Szerencsére nem történt kár, de a csapat valószínűleg úgy láthatta, hogy 18 másodpercig egy helyben állunk. Ha ez nincs, akkor negyedik, vagy a leggyorsabb időt autózzuk az első szakaszon. Később ugyanezen a szakaszon kellett menni, de már sötétben, ami hihetetlen volt. A második szakaszt követően megnyugodtam, akkor kezdődött igazán számunkra a verseny.
 
– Érzelmes pillanat volt péntek este visszaérni a szervizparkba?
– Nagyon. A nap végén hihetetlen érzés volt anyuval és apával beszélgetni. Azt hiszem, mindhárman könnyeztünk picit. Ez a sport az életünk mindannyiunknak és ez egy nagy pillanat volt. Nagyon sok energiát adnak nekem az ilyen pillanatok. Nagyon szeretjük, amit csinálunk, és ha ezt a vártnál jobban tudod csinálni, akkor jelentősen nő az önbizalmad. Nagyon jó érzés volt visszatérni a szervizbe, és nagyon jó volt az autóban ülni.
– A Power Stage-n láttuk, hogy a kormányra csapsz.
– Igen, az egyik kanyar nem úgy sikerült, ahogy terveztem. Tudtam, hogy eldobtam pár tizedet és csalódtam. Mindig tökéletesen szeretnék mindent csinálni, ezért szerettem volna minden kanyart tökéletesen venni. Tudom, hogy lehetetlen minden kanyart tökéletesen venni, de Sébastien Ogier-nak is mindig ez a célja, és én olyan szeretnék lenni, mint ő.
 
– Milyen volt harcolni Sebbel?
– Őrült érzés volt. Ezért is voltam frusztrált a Power Stage-n, harcolni szerettem volna Sébastiennel. Tudom, hogy ez hülyeség és ostobaság, de volt egy célom, hogy legyőzzem őt az utolsó szakaszon. Azt kell, hogy mondjam, hogy szombaton az eredményit megközelíteni, harcolni vele, olyan…. hogy is mondjam?
 
– Szürreális volt?
– Pontosan. Tudod, Seb az a versenyző, akire mindig egy hősként tekintettem, és most vele harcolsz. Azt hiszem, kicsit furcsán nézett, amikor etapon az autóinkat fotóztam. Őrült pillanat volt! Sokat beszélgettünk két szakasz között és nagyon kedves srác.
 
– Mit volt a legnehezebb megszokni?
– Az aerodinamikát. Haladsz a kanyar felé, és tudod, hogy nem normális olyan tempóval átmenni egy kanyaron, de hogy őszinte legyek ezek az autók nem normálisak! Hihetetlen, hogy mit meg nem lehet tenni a mostani WRC-kel, az a sebesség amivel ezeket az autókat kanyarban lehet vezetni, az teljesen más világ. A verseny előtt már tudtam, hogy nem a végsebesség, hanem a kanyarsebesség fog dönteni.
 
– Sikerült megtanulni az aerodinamikai tulajdonságot?
– Viccelsz? Közel sem! Csak még több vezetéssel válhatok gyorsabbá. Egy hatalmas hegymászáshoz hasonlítanám az aero azonnali megismerését.
 
– Mi volt még, amihez idő kellett, hogy megszokd?
– Az itiner. Igazából az információk ugyanazok, mint egy R5-ös autónál, de sokkal gyorsabban kapod őket. Minden sokkal gyorsabban történik az i20 Coupe WRC-ben.
– És más hangon is jöttek az információk….
– Igen, nagy köszönettel tartozok Sebastian Marshallnak, fantasztikus munkát végzett. De ugyanúgy fantasztikusan dolgozott az egész 2C Competition csapat, minden engem segítő ember és az egész Hyundai Motorsport. Nagyon jó volt beszélgetni Scott Noh úrral, a Hyundai Motorsport elnökével arról, amit elértünk.
 
– Hogyan tovább most?
– Ha nincs több kérdésed, akkor megyek folytatni a játékot, folytatom a Hyundai vezetését.
 
– És mikor válik ismét a virtuális világ valósággá?
– Nem tudom. Hamarosan az i20 N Rally2-t megyek tesztelni Szardíniára, de már alig várom, hogy ismét beülhessek a WRC-be.
 
– Akkor semmi sem változott?
– Semmi.

Érdemes elolvasni

Szeptemberre tolódhat a Finn Rally

Hund Gábor

Ezek a helyek a WRC jövőbeni céljai

Hund Gábor

Loeb kész az M-Sporttal visszatérni a WRC-be

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Kosár
  • Nincs termék a kosárban.