Rally Cafe Magazin
ORC Rally Sajtóanyag

Molnár István: A fejlesztést nem szabad abbahagyni

Molnár István és Fekete Zsolt részére sem volt eseménytelen a Steelvent Ózd Rallye, a technika ördöge sajnos ismét tiszteletét tette a srácoknál.

 

Szia Pisti! A múlt hétvégén rajthoz álltatok a Steelvent Ózd Rallye-n, ahol komoly erőfeszítések árán sikerült a céldobón “átgurítani” az EVO-t.

– Sziasztok! Igen… Mondhatjuk hogy egy nagyon kemény, és fáradtságos versenyen vagyunk túl. Sajnos tesztelni nem volt időnk és lehetőségünk. Az autó új műszerfalat kapott, az első gyorson nem is voltunk 100%-ig tisztában a működésével, és kis ALS-el mentünk.
Ezt leszámítva jól éreztük magunkat, jó volt a hangulat is az autóban!

 

Királdon, a 7. gyorson aztán megálltatok.

– Igen, a szombati napon, a 7. gyorsasági szakaszon a váltónk megadta magát, az 5. sebességet már nem vette. Így 4-ben legurultunk a gyorsasági szakaszról. Hátra volt még 2 gyors, de nem akartunk kockáztatni, nehogy nagyobb gondja legyen a váltónak. A “Super Rallye” keretén belül folytattuk a versenyt vasárnap egy teljesen gyári váltóval.

 

Milyen váltó volt eredetileg az autóban?

– Quaife tolókerekes váltónk volt. Vasárnapra felszereltünk egy teljesen gyári, utcai váltót, és azzal vágtunk neki a 2. napnak. Képzelheted… Mintha egy utcai Mitsubishivel próbálnál versenyezni… Minden váltásnál “kuplungozni” kell, ráadásul az ALS-t sem tudtuk használni, ami azért nagyon sokat jelent.

 

Gumik? Mivel mentetek, és hogy bírták?

– Hankook gumikkal megyünk, és csak 1 új garnitúrát használtunk el az egész verseny alatt. Mondjuk a vasárnap sokkal lassabbak voltunk az átlagostól, ezért is bírták ki a gumik.

 

Zsolt több mint egy éve nem ült a jobb 1-ben. Sikerült visszarázódnia a navigátori szerepbe?

– Maximálisan! Zsolt nagyon jól diktálta az itinert, jó tempóban, és gyakorlatilag hibátlanul. Természetesen sokat kellene még mennünk együtt, hogy igazán összeszokjunk. Ez a mostani verseny a kilométerek gyűjtésére pont alkalmas volt!

 

Valahogy nem a Te versenyed a Salgó – Ózd…

– Hát nem! Tavaly sem sikerült célba érnünk, és most sem a tervek szerint alakultak a dolgok. Ez egy technikai sport, sajnos benne van a pakliban, hogy technika ördöge közbeszólhat bármikor!

 

Két verseny van még hátra a 2019-es ORC bajnokságból, Pécs és Nyíregyháza. Indultok?

– Szeretnénk a két futam közül valamelyiken még rajthoz állni, egyelőre képlékeny a dolog. Van még időnk egy kicsit pihenni, és kitalálni hogyan tovább. Az autó fejlesztését nem szabad abbahagynunk, még mindig van hova fejlődnünk a többi ORC-s autóhoz képest.

 

Köszönöm a beszélgetést, és gyorsan szerezzetek be egy „szekós” váltót!

– Én is köszönöm. Na igen, egy szekós váltó lenne az igazi… 😊

 

Reklámpartnereink segítségét köszönjük!

Érdemes elolvasni

Mecsek Rally csütörtöktől szombatig

Hund Gábor

Menya újra magyar bajnok

Mihályi Csaba

Két Skodával megy Szlovéniába a Korda Racing

Hund Gábor

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Read More