Öt dolog amit a Monte-Carlo Ralin megtanultunk

Izgalmas versenyen, az utolsó centimétereken dőlt el a Monte-Carlo Rali, amit a Citroënhez frissen igazol Sébastien Ogier nyert meg Thierry Neuville előtt. Volt dráma, esés, kiesés, fordulat és az első öt helyért kőkemény küzdelem még az utolsó napon is. Íme az öt dolog, amit a Montén megtanultunk.

1. A Monte az Monte

Bölcsen hangzik, de igaz. A Monte-Carlo Ralit a világ egyik legnehezebb versenyének tartják, és ha nem is eldönteni, hogy valójában melyik a legnehezebb, az biztos, hogy az állandóan változó, havas, jeges, vizes, száraz körülmények miatt az egyik legspeciálisabb.

Ezt jól szemléltette a második gyorsasági, ahol Teemu Suninen Ford Fiesta WRC-jével tapadást vesztett és gyök kettővel árokba esett. Nem sokkal később Kalle Rovanperä ugyanitt csúszott ki, csak neki már nem volt hely az árokban, így a Fiestáról visszapattanva az úton maradt.

Suninennek ez volt a harmadik Montéja, de az első WRC-vel, míg a finn csodagyerek másodszorra indult a versenyen. Mindketten megfizették a tanulópénzt.

2. Még mindig a triumvirátus uralkodik

Bár az átigazolásokkal az erőviszonyok egy kicsit átalakultak, ugyanaz a három versenyző – Sébastien Ogier, Thierry Neuville és Ott Tänak – dominált, akik az elmúlt két évben a bajnokság dobogóján végeztek.
Mindhárman messze gyorsabbak voltak csapattársaiknál és külön lígában játszottak mindenki máshoz képest. Ogier-t és Neuville-t senki sem tudta megközelíteni, Tänak pedig úgy lett harmadik, hogy egy defekttel két percet veszített. Ezt a két éllovast leszámítva mindenkin ledolgozta.
Jelenleg ők hárman a vb-cím esélyesei.

3. A Toyota a leggyorsabb

Citroën nyert, Hyundai lett a második. Az egyéni vb-t a francia, a gyártóit pedig a dél-koreai csapat vezeti, de ha csak a nyers tempót nézzük, akkor a Toyoták egyértelműen a legjobbak.
A 15 megrendezett gyorsaságiból 9-et Yarisszal nyertek (egyet holtversenyben). A szombati nap négy hosszú gyorsaságiján – ahol Ogier és Neuville a győzelemért vívtak ádáz csatát – mind a négyszer Toyota kettős győzelem született.
Ha Tänak és Meeke nem veszítenek időt defekt miatt, valószínűleg más lett volna a végeredmény. Tänak tempójával pedig a verseny második felében nem tudtak mit kezdeni az ellenfelek.

4. Meeke visszatért

Nem csak úgy, hogy újra versenyez, hanem úgy is, hogy igen jó formában van.
Hálát adhatunk Tommi Mäkinennek, hogy lehetőséget látott az észak-ír versenyzőben, aki nem győzte dicsérni az autót és minden alkalommal elmondta, milyen jó vezetni a Yarist.
Defektje miatt az igazi tempóját nem tudhattuk meg, de sokat elárul róla, hogy ő nyerte az erőgyorsaságit, azon a pályán, ahol Ogier és Neuville a győzelemért küzdve mindent beleadtak és ahol csapattársa, Tänak is a plusz öt pontra hajtott.

5. A Citroën újra a nagyfiúk között

Kétéves mélyrepülés után úgy tűnik, megérkezett a nagyok ligájába a Citroën, amihez persze kellett Sébastien Ogier is. A Toyotával talán még nem tudják felvenni a versenyt, de a Hyundaijal és a Forddal teljesen egyenrangú lett a csapat.

Közelgő események

  • csü
    25
    ápr
    2019

    WRC: Argentin Rali

  • pén
    26
    ápr
    2019
    vas
    28
    ápr
    2019

    Rallye1: Miskolc Rali 2019

  • vas
    28
    ápr
    2019

    WRX/S1600 RX: Spanyolország