Magazin

PERGEL VIRÁG: GRYAZIN MAGYAR MENEDZSERE

Nem éppen unatkozó típus Pergel Virág, aki a rally-vb-n és az Eb-n versenyzői összekötő, de volt korábban farkasokkal dolgozó kaszkadőr, írt fantasyt, az idei évtől pedig a vb egyik legnagyobb reménységének, Nikolay Gryazinnak a menedzsere.

Részlet a Rally Café 2020. februári számában megjelent cikkből

Szöveg: Mihályi Csaba 

Aki gyakran jár nemzetközi raliversenyekre, az már találkozhatott Pergel Virággal, akár a rally-vb-n, akár az Eb-n. Többek között a Rally Hungaryn is ő volt a versenyzői összekötő és ahogy hallani lehetett, a személye kifejezetten emelte a verseny színvonalát.

Tavaly év végén már azt is tudtuk, hogy az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, Nikolay Gryazinnak ő lett a menedzsere és ha hiszik, ha nem hiába a nagy tehetség, a magyar lány is kellett ahhoz, hogy Gryazin a Hyundai WRC2-es versenyzője legyen.

Virágot a Monte-Carlo Rally után értem el, egy kicsit szabadkozott, hogy ő nem annyira érdekes, majd gyorsan felsorolta, hogy mi mindennel foglalkozott már életében, amivel akár egy könyvet is meg tudnánk tölteni. Az interjút különösebb felvezetés nélkül, mindjárt a közepébe csapva, Gryazinnal kezdtük.

Amikor tavaly a Hyundai bejelentette, hogy a WRC2-ben gyári versenyzőket indítana, az első két név, Ole Veiby és Nikolay Gryazin volt, aki eszembe jutott. (Később ők lettek a Hyundai WRC2-es versenyzői.) Ilyen egyszerű volt?

Azért nem teljesen. Először is két éve már dolgoztam együtt Gryazinnal különböző projektekben, szponzorációkban. Jó viszony alakult ki köztünk, tudod, nem könnyű az oroszok bizalmát elnyerni.

Beszélgettünk vele, hogy ha fejlődni akar, akkor ki kell kerülni a saját buborékából és komolyabb szinten, egy gyári csapatban kell folytatnia a versenyzést. Ők azonban nehezen tudtak ebben a kérdésben lépni, ezért kértek fel engem menedzsernek.

Magyarul te tárgyaltál a Hyundaijal?

A Hyundaijal is. Jelenleg a vb-n ők a legvonzóbb csapat, nekik van WRC-jük és R5-ös autójuk is, fejlesztik az új WRC-t, fejlesztik az új R5-öst, szeretnék kinevelni a következő raliversenyző generációt, ezért mindenki ebbe a csapatba akar bekerülni.

De nem csak a Hyundaijal tárgyaltunk, a Skodával, a Citroënnel és a Forddal is, minden ajánlatot leraktam Nikolay elé, hogy közösen kiválasszuk a számára legmegfelelőbbet.

Mi kell ahhoz, hogy egy gyári csapat tárgyaljon veled?

Először is nagy előnyöm, hogy nő vagyok, a rally-vb-n kevés nő dolgozik, ezért talán könnyebben megismernek. A korábbi csapatvezetői és az utána jött versenyzői összekötő munkám alapján azt gondolom, hogy a hitelességem is megvan.

Egyszerűen odamentem (Andrea) Adamóhoz (a Hyundai csapatvezetőjéhez) és megkérdeztem, hogy nem lesz WRC2-es csapatotok jövőre? De lesz, mondta. Akkor beszélünk róla? Veled igen.

Nagyjából ennyi volt. (Pavel) Hortekkel, a Skoda Motorsport vezetőjével a Catalunya Ralin tárgyaltam, de (az M-Sport vezetője) Rich Millener is nagyon nyitott volt. Persze nem csak egyszer tárgyaltam velük, hanem egy hosszabb folyamat volt.

A teljes cikket elolvashatod a Rally Café 2020. februári számában, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.
Ha nem akarsz várni, azonnal elolvashatod a digitális Rally Caféban, amit itt találsz: http://www.dimag.hu/magazin/RallyCafe

Érdemes elolvasni

REÁLIS AZ EURÓPA-BAJNOKI CÍM

mihalyi.csaba

Minden Gyarmati Arielről és Kocsis Györgyről

mihalyi.csaba

ÖTÖDIKBEN NE VEDD EL A GÁZT

mihalyi.csaba

A oldalunk fenntartásához hirdetéseket jelenítünk meg, kérünk támogass minket annyival, hogy letiltod oldalunkon a hirdetésblokkoló bővítményt!

Köszönjük!