WRC

Privát WRC-versenyzőkkel pótolná az FIA a Citroënt

Érdekes dolgot vetett fel Timo Rautiainen, az FIA rally szekciójának elnökhelyettese, mely szerint privát csapatoknak is lehetőséget biztosítanának a gyári pontszerzésre, hátha így valaki átvenné a Citroën C3 WRC-k jövő évi versenyeztetését.

Az ötlet nem új, hiszen korábban, amikor a gyári csapatok száma kettőre csökkent, az FIA már próbálkozott hasonlóval és akadtak is olyan privát csapatok, amelyek sikeresen szerepeltek a vb-n, elég csak Manfred Stohl féle OMV-re, vagy az M-Sport kötelékén belül a Stobartra gondolni.

Azonban privátként nagyon nehéz egy vagy kétautós csapatot üzemeltetni, főleg az új generációs WRC-k megnövekedett költségei mellett. Plusz nehézség még, hogy ezeket az autókat egyáltalán nem könnyű elvezetni, bármilyen jóképességű versenyző is ül bele, komoly tesztre és tapasztalatszerzésre van szüksége, hogy az R5-ösök ne verjék el.

Privát WRC-k bérlésére eddig is volt lehetőség, hiszen az M-Sport üzleti alapon üzemelteti autóit és ha szükséges, akár egy tucat csapatot is ellátna WRC-vel, kiszolgáló háttérrel és nem utolsó sorban fejlesztéssel.

Ezzel el is érkeztünk a privát Citroën-csapat legnagyobb buktatójához. Tételezzük fel, hogy kapnak négy autót, amivel a teljes világbajnokságot le tudják fedni és versenyenként két–két kocsit tudnak indítani. Tételezzük fel, hogy legalább az egyik autóra találnak egy jó pilótát, a másikra meg egy fiatalt, vagy befizetőset.

Ki fogja ezeket az autókat fejleszteni? Mert hogy a C3 WRC jelenleg, a gyári fejlesztés és támogatás nélkül nem éri el a másik három gyári autó szintjét, ha pedig a Hyundai, a Toyota és az M-Sport is fejlesztési versenyebe kezd, a privát Citroënek úgy lemaradnak, hogy esélyük nem lesz labdába rúgni. Melyik privát csapat akarja ezt felvállalni?

Sokkal egyszerűbb lenne az M-Sporttól bérelni két Fiesta WRC-t és azt futtatni, kvázi B csapatként, amihez a gyári fejlesztéseket ugyanúgy megkapnák, ráadásul ezek az autók helyből jobbak a C3 WRC-nél, komoly szakmai bázis áll mögöttük, csak a számlát kell kifizetni. Ami nem kicsi.

Valóban jó lenne privát vagy junior csapatot/versenyzőt látni a vb-n, de ezek nem a Citroën C3 WRC-kre fognak épülni, azok – sajnos – mennek a gyár múzeumába.

Érdemes elolvasni

Ogier állt az élre, Toyota 1-2 a második nap végén

Hund Gábor

Tänak és Jarveoja kórházban maradnak éjjelre

Hund Gábor

Evans vette át a vezetést a Montén

Hund Gábor