F1

Rajtol az F1-es szezon!

Alig pár perccel vagyunk az idei F1-es szezon kezdete előtt, ezért ideje megnézni mire is számíthatunk a csapatoktól.

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Okok a derűre: A Mercedesnek komoly oka van a derűre, hiszen versenyzőpárosa a legjobbak között van, de ugyanez elmondható a csapattagokról is, akik nagyon jól tudják, hogy miként válhatnak még jobbá. A szezon előtti teszten a W11-es modell a legjobb volt és az innovatív DAS megmutatta, hogy a csapat mindig képes valami újat kitalálni.


Okok az aggodalomra: Az autók megbízhatóságára már a szezon előtti teszten fény derült, ezért emiatt Ausztriában és Magyarországon sincs sok ok aggódni. Ugyanakkor aggódásra ad okok, hogy 2020 hat hónap múlva véget ér, de a csapatfőnök és a versenyzők szerződése is lejár év végén, míg a motorért felelős vezetőmérnök ugyancsak elhagyja a csapatot.

Scuderia Ferrari

Okok a derűre: Charles Leclerc hosszútávú szerződést kapott, Sebastian Vettel pedig év végén távozik. A Ferrari csapata az SF1000-et sokkal sikeresebb autónak érzi, mint a tavalyi SF90-et. A Ferrari ugyancsak tudott foglalkozni a felmerült problémák megoldásával a járvány okozta szünetben.


Okok az aggodalomra: Sebastian Vettel már kevésbé lehet csapatjátékos, és az autó egy új filozófia alapján készült, ami kockázatot jelent. Matteo Binotto ráadásul a szezon előtti tempót 10-ből még 6-nál is gyengébbre értékelte.

Aston Martin Red Bull Racing

Okok a derűre: Az idei RB16 igencsak előrelépésnek tűnik az RB 15-höz képest. A Hondával második évét kezdi a csapat, így a közös munka még simább lehet. Ugyancsak pozitívum a csapat számára, hogy a szezon első három versenye Ausztriában és Magyarországon, olyan helyszíneken lesz, ahol tavaly sikeresen szerepeltek, ugyanakkor a naptárban lévő további versenyekkel kapcsolatban kevésbé lehet optimista. A csapat számára pozitívum szintén, hogy Max Verstappennel egészen 2023 végéig hosszabbítottak.


Okok az aggodalomra: A tavalyi szezonban aratott három győzelem még egy lerövidített szezon során is kevés a világbajnoki címhez, ráadásul a szezon előtti teszteken sokat forogtak versenyzői. Alex Albonnak mindenképp gyorsulnia kell, hogy a legjobb hat versenyző közül ne csak a hatodik helyért harcolhasson.

McLaren Racing

Okok a derűre: A csapat sikere tavaly elindult felfelé, jövőre pedig Daniel Ricciardo érkezése még nagyobb lendületet adhat. Lando Norris már tavaly sem vallott szégyent, idei, második évében pedig még magabiztosabb lehet. A csapat új tavalyi vezetője, Andreas Seidl egy év tapasztalatát fektetheti idén a McLarenbe. Az autó ugyancsak jól teljesített a szezon előtti teszteken.

Okok az aggodalomra: A csapat jövőre Mercedes motorokra vált ismét, ez pedig komoly kihívást jelenthet a korábbi közös sikerek ellenére is. A 2021-es szabályok egy évvel való halasztása talán a McLarent viselheti meg leginkább. Ugyancsak aggodalomra adhat okot a pénzügyi helyzet alakulása.

Renault DP World F1 Team

Okok a derűre: A Renault egy komoly frissítést célzott meg az idei szezonra, ezt a járvány okozta szünet pedig még inkább segítette. A Renault vezetése elkötelezte magát az F1 iránt, ráadásul Daniel Ricciardo és Esteban Ocon személyében két erős versenyzője lesz idén. Ausztriába pedig egy nagy fejlesztési csomaggal érkezik a francia gyártó.

Okok az aggodalomra: A Renault számára komoly csapást jelentett, hogy első számú versenyzőjük, Daniel Ricciardo jövőre távozik. A csapat elképzelhető, hogy emiatt már a jövőre helyezi a hangsúlyt és egy új, erős versenyzőt keresnek.

Scuderia Alpha Tauri

Okok a derűre: Új név, új szín, új megjelenés. Az egykori Toro Rosso csapata minden eddiginél erősebb lehet az újításoknak köszönhetően. A csapat profitálhat a Red Bull-Honda kapcsolatból, ráadásul Jody Egginton személyében van egy erős technikai mérnöke. Ráadásul Pierre Gasly és Danyil Kvyat újra erős szezonban bízik.


Okok az aggodalomra: A McLaren, a Renault és a Racing Point legyőzése komoly feladat lehet a csapatnak. A csapat továbbra is a Red Bull B csapata, ezért kisebb költségvetéssel rendelkezik, ami igazán nehéz helyzetet teremthet idén.

BWT Racing Point F1 Team

Okok a derűre: A csapat igazán erősnek tűnt a szezon előtti teszten. A tervező csapat számára nagyobb a mozgástér a több készpénz mennyiségnek köszönhetően. Sergio Perez továbbra is erősíti a csapatot, Otmar Szafnauer pedig egy igazán erős csapatvezető.


Okok az aggodalomra: A nagyobb anyagi háttérrel nem jár együtt a siker, ezért továbbra is komolyan kell dolgozni a megbízhatóságon, és vigyázni kell, hogy a fejlesztések ne menjenek zsákutcába. A járvány miatt elhalasztotta a csapat egy új központ megnyitását, ami most 2022-re várható. Lance Stroll az időmérőkön elég gyengén szerepelt tavaly, idén meg kell találnia minden pályán legalább 2 tizeddel többet.

Alfa Romeo ORLEN

Okok a derűre: Kimi Raikkönen továbbra is nagyon erős, annak ellenére is, hogy már 41 éves. Antonio Giovinazzi komolyan építhet tavalyi tapasztalataira. A csapat kapcsolata a Ferrarival egy új, fiatal tehetség jövetelét is előrevetítheti. A Hinwilli gyárban folyó munka és az anyagi háttér megnyugtató lehet.


Okok az aggodalomra: 2018-ban a csapat rosszul kezdett, majd rohamosan javult, tavaly jól indult. de fejlődése később megállt. A 39-es modell nem tűnt elég acélosnak a szezon előtti teszteken, a Williams ki is szemelte a csapatot, mint célpont. Raikkönen távozhat év végén, de ki kerülhet a helyére? Nem igazán van elérhető hasonló pilóta. Giovinazzi már egy év tapasztalattal bír, de valószínűleg kiugró teljesítményre nem lesz képes.

Haas F1 Team

Okok a derűre: A múltban a csapat már megmutatta, hogy képes a középmezőny elejében harcolni, ráadásul idén valószínűleg sokkal sikeresebb lesz a csapat, mint tavaly. A tavalyi problémákból idén sokat profitálhat a Haas. Romain Grosjean gyorsaságára és Kevin Magnussen fejlődésére építhet a csapat.


Okok az aggodalomra: Tavaly túl sok hiba adódott a csapatban, amire csak későn reagáltak. A szezon előtti teszteken jobban teljesített az autó, de a gumikezelési problémák igazán a versenyeken jönnek majd elő. Tavaly túl sokszor csapott össze egymással két versenyzőjük.

Williams Racing

Okok a derűre: Amikor már elérted a legalsó szintet, akkor csak fel felé vezethet az út. George Russell egy nagyon tehetséges fiatal. A szezon előtti teszteken az FW43 a leglassabb autó volt, de mégis gyorsabb, mint az FW42. A csapat idén elérheti a Q2-es szerepléseket szombatonként, a versenyeken pedig a középmezőnnyel harcolhat. A Mercedes hajtáslánccal kapcsolatos hosszútávú megállapodás stabilitást adhat a csapatnak.


Okok az aggodalomra: A csapat továbbra is a leglassabb. A pályán kívüli történések pedig nem adnak okot a derűre. A névadó ROKit szponzor távozása komoly űrt hagyhat maga után, amivel könnyen kerülhet rosszabb helyzetbe a nagy múltú csapat, mint térhet a sikeres útra. Nicholas Latifinak újoncként nagyon sokat kell tanulnia. A 2021-es szabályok elhalasztása pedig továbbra is gödörben tarthatja a csapatot.

 

Forrás: Motorsport Monday

Érdemes elolvasni

Ezúttal Verstappen oktatott

Hund Gábor

Bottas és Hülkenberg az időmérő meglepetése

Hund Gábor

11 hely már elkelt a Forma 1 2021-es idényére

Hund Gábor