Magazin ORB

RANGA PÉTER: VERSENYEZNI, DE NEM MINDEN ÁRON

Győzelemmel tért haza a Santa Domenica Rally Show-ról Ranga Péter, akit testvérével, Lacival együtt régen szeretnénk már itthon teljes szezonban látni. Erre az idén sincs sok esély, de egy-egy futamon akár R2-essel, akár R5-össel is versenybe szállhatnak.

Részlet a Rally Café 2020. januári számában megjelent cikkből

Szöveg: Vörös Gergely Kép: HK Motion

Ranga Péter új generációs pilótaként jó ideje koptatja a hazai és a nemzetközi pályákat, de a 2017-es szezon kivételével még egyszer sem sikerült komplett bajnoki évadot teljesítenie, pedig meglenne benne a potenciál, ezt bizonyította két esztendeje is, mikor megszerezte élete első ORB futamgyőzelmét és negyedik lett a bajnokságba.

Peti, a horvátországi Mikulás Ralin hallatott ismét magáról, hisz megnyerte a Santa Domenica Rally Show-t.

“Hogy őszinte legyek, azt gondoltam, ha dobogón leszünk az már bravúr kategória, fel sem merült bennem, hogy a győzelemért csatázhatunk majd. Viszont Topp Zoliéktól kaptunk egy R5-ös Fabiát és egy véletlen folytán ismét összekerültünk Bán Viktorral, aminek nagyon örültem, mert Vityával, régebben már teljesítettünk együtt három–négy komolyabb versenyt és azok is nagyon jól sikerültek.

Tök jó hangulat volt, Zoliék nagyon jó kocsit biztosítottak, jó beállításokkal, amit Topp Gergőnek köszönök. Már a shake downon éreztem, hogy hamar visszajöttek a berögzülések, a harmadik, negyedik körben szinte már úgy tudtam menni, mint egy–két éve.

Reggel, az első gyorson elírták az időnket, amit aztán javítottak és akkor szembesültünk vele, hogy jól mentünk. Szerintem ez annak is köszönhető, hogy nem volt rajtunk nyomás és felszabadultan tudtunk autózni Viktorral.”

(…)

Az, hogy nem lennének esélytelenek a Peugeot Kupában, Lacika már a Mecsekben bebizonyította, ahol az RC4-es kategória győzteseként, a leggyorsabb 208-as pilótának bizonyult.

“Nem volt lehetőségünk R5-tel menni Pécsen, így ez egy kényszer megoldás volt. Nem is gondoltuk, hogy Laci tud az első helyekért menni, de tök ügyesek voltak és jól alakult minden.

Illetve nem az első körben akarta megnyerni a verseny, mert nem arról szól egy rali, hogy két gyorsot megnyersz és a harmadikon összetöröd magad, hanem fel kell építeni egy futamot, mindegy, hogy R2-es vagy R5-ös autóval mész ez akkor is így van.”

A teljes cikket elolvashatod a Rally Café 2020 januári számában, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.
Ha nem akarsz várni, azonnal elolvashatod a digitális Rally Caféban, amit itt találsz: http://www.dimag.hu/magazin/RallyCafe

Érdemes elolvasni

Dudás Gergő négy különböző autóval indul

mihalyi.csaba

Rally Café Magazin azonnal, csak 295 Ft-ért

mihalyi.csaba

Citroën Rally Team Hungary 2020 – új szezon – új páros!

Hund Gábor