WRC

Skoda: A jó versenyzők elvesztése volt a döntő

Pavel Hortek, a Skoda Motorsport menedzsere elárulta, a jó versenyzők elvesztése után döntöttek úgy, hogy gyári szinten kilépnek a WRC2-ből.

 
Idén a négy gyári csapatból álló WRC2 Pro mezőnyében Kalle Rovanpera szerezte meg a vb címet öt győzelmet aratva, majd a szezon után 2020-tól a finn versenyző a Toyota gyári WRC pilótája lett.
 
A Skodával így Jan Kopecky, Pontus Tidemand és Esapekka Lappi után Rovanpera is világbajnok tudott lenni. A cseh gyártó úgy döntött, hogy idén Jan Kopeckyt és Kalle Rovanperát indítja csak a WRC2 Pro mezőnyében a korábbi öt versenyző helyett, 2020-ban azonban teljesen kiszáll gyári csapatként a bajnokságból.
 
Pavel Hortek, a Skoda Motorsport menedzsere néhány kiválasztott médiának elárulta a cseh gyártó döntését.
 
“Természetesen Kalle Rovanperát nem tudtuk volna pótolni. Oliver Solberg nagyszerű választás egy ügyfélnek, de nem az egy gyári pilótának. Jelenleg 328 autót adunk el és sok ügyfelünk van, de ezzel nem tudunk fenntartani egy hivatalos gyári csapatot. A döntésben ugyanakkor az is szerepet játszott, hogy a legjobb versenyzőket elvesztettük.” – mondta Hortek a motorsport.com oldalnak.
 
Jan Kopecky 2020-ban azonban továbbra is gyári támogatással vezethet a Cseh Bajnokság futamain.
 
Miután a Citroen kilépett szintén a WRC-ből, így csak az M-Sport és a Hyundai tud hivatalos gyári csapatot indítani a WRC2 Pro-ból átnevezett WRC2-ben. A WRC3 2020-tól pedig a privát indulók bajnoksága lesz.
A Skoda a privát ügyfeleknek továbbra is árulja az R5-ös Skodákat, így jelen marad a WRC3-ban.

Érdemes elolvasni

Makinen optimista

Hund Gábor

Sofőrt keres a Hyundai Motorosport

mihalyi.csaba

Törölték a Dirtfish Rallyt

Hund Gábor