Solberg: Örülök, hogy részese lehettem a Volkswagen debütálásának

Petter Solberg Veronica Engannal az oldalán vezethette a VW Polo GTI R5-öt a Spanyol Ralin, ahol hat év után állt rajthoz 2003 világbajnoka. Solberggel a WRC2-es harmadik hely megszerzése után készített interjút egy brit lap.

– Petter, milyen volt ismét rali versenyen indulni?
– Nagyon jó. Az első nap murvás szakaszain különösen jó volt vezetni. A verseny előtt egy napot tesztelhettünk, így elég erősek tudtunk lenni a hosszú pénteki napon. A kisebb szakaszokon volt néhány problémám, de a hosszúakon jól teljesítettünk. Összességében elégedett vagyok a teljesítményünkkel. Boldog vagyok, hogy részese lehettem a VW Polo GTI R5 debütáló versenyének és a Spanyol Ralinak.

– Hogy jött létre ez a lehetőség a Volkswagennel?
– Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport vezetője tudta, hogy még egy rali el akarok indulni. Régóta beszélgettünk a lehetőségeken, de a legjobb alaklomra vártunk. Beszélgettünk egy esetleges Svéd Ralin való indulásról is, de kialakult egy tüdő betegségem, ami miatt ez nem volt lehetséges. Ha valakinél kialakul a szarkoidózis betegség, átalakul a gondolkodása.

– Mennyire nehéz egy 600 lóerős ralikrossz autó után átülni egy alig 300 lóerős R5-ös autóba?
– A két autó között a rajt a legnagyobb különbség! Egy ralikrossz autóval 1.9 másodperc alatt 100-ra gyorsulsz, de egy raliautót sokkal élvezetesebb vezetni. Ugyanakkor nehéz elsőre jól menni egy fele akkora erősségű autóval.

– Mennyi idő kellett az átálláshoz?
– Fejben gyorsan sikerült átállni, de különösen a gyors kanyarokban nehéz volt kellő önbizalommal menni. Nehéz volt elsőre elhinni a navigátorom, Veronica Engan által mondottakat. Hallottam, hogy „bal hat átnyomod”, de megcsinálni már sokkal nehezebb. Most 43 éves vagyok és sokkal biztonságosabban vezetek, korábban gondolkodás nélkül azt csináltam volna, amit a navigátor mond.

– Több ralin is láthatunk a jövőben?
– Jövőre egyáltalán nem fogok ralin indulni. 1982-ben kezdtem a karrierem és még mindig nagyon imádom a versenyzést. Azonban szeretnék lehetőséget adni a fiataloknak. A ralikrossz csapatomban is ott van Johan Kristoffersson, aki idén sorozatban másodszor lett világbajnok. Nagyon jól tanul, képes megfogadni a jó tanácsokat. Tudom, hogy hasznos egy tapasztaltabb versenyző tanácsa egy fiatalabbnak, amikor nekem adott tanácsot Carlos Sainz, Colin McRae vagy Tommi Makinen, nekem is nagyon hasznomra vált. A jövőben szeretnék többet foglalkozni a fiatalokkal és tanácsokkal ellátni őket. Ralin nem indulok a jövőben, de a ralikrosszt folytatom. Sok minden változni fog ebben a szakágban, így most ezeket kell megvárni.

– A WRX tervezte az elektromos autók bevezetését, de ez most késik. Mit gondolsz erről?
– A jövőre mindig gondolni kell és a jövőt az elektromos technológia jelenti. A ralikrossz területén lehetne ezeket a megoldásokat elsőként alkalmazni. Elektromos motorokkal is el lehet érni 700 lóerőt, ami még mindig nagyon jó autót jelent. Megértem, hogy sokan aggódnak az autók hangja miatt, én is aggódom, de azt hiszem a jövőben ez a vélemény is változni fog.

– Az elektromos technológia a ralikrossz jövője?
– Ez a technológia egyértelműen közeledik ehhez a sporthoz. Ennek egyik oka, hogy a gyártók támogatják az elektromos technológiát. A fiatal versenyzőknek nagy lehetőség lesz az elektromos bajnokság, a gyártók négy autót fognak versenyeztetni, így több fiatal kerülhet a bajnokságba.

– Elégedett vagy azzal ahogy segíted a fiatal versenyzőket?
– Amit sikerült Johan Kristofferssonnal elérni, az nagyon elégedetté tesz. Furcsa, de nagyon élvezem, hogy segíthetek egy fiatal versenyzőnek. Tény, hogy sokszor kikapok tőle, de nem ez számít. Ha valakinek segítesz és az sikeres lesz, akkor te is részese vagy a sikernek.

Forrás: autocar.co.uk

Közelgő események

  • pén
    19
    Júl
    2019

    ERC: Róma Rali

  • vas
    28
    Júl
    2019

    F1: Németország

  • csü
    01
    aug
    2019

    WRC: Finn Rali