Ajánlott Rally Sztori

Sztori: Maricsek címlapra padkázta a Zsigulit

Ma már az ORC bajnokának és rutinos versenyzőnek ismerjük Maricsek Mikit, aki azonban pályafutását Zsigulival kezdte, amivel nagyon gyors volt, ám akadtak néha gondok. Szó szerint akadtak.

„Az egész zsigulizás egy nagy őrület volt – mesélte Miki. – A barátaim, unokatesóim jöttek szegelni a versenyautót. Mindig hatalmas tumultus volt a házunknál és amit két óra alatt meg lehetett volna oldani, azon mi két napig dolgoztunk.

Vettem egy használt 1,9-es Ducato buszt, amit megpakoltunk még egy Zsigulira való alkatrésszel és nagy bátran nekivágtunk a Mecsek Rallynak. Ott szembesültünk vele, ahogy a Ducato ennyi alkatrésszel a legkisebb dombra sem tud felmenni.

A ’97-es Mecsek Rallyn

szokás szerint nagyon gyorsan kezdtem, és már a vásártéren felborultam.

Hetvehelyen egy kőkorlátnak vertem oda a Zsigulit – ez akkoriban szokásom volt, valahogy túl hosszú volt és mindenbe bele ért.

Ez is érdekelhet: Versenyautó a menhelyről 

Az utolsó gyorsaságin, Orfűn egy buszmegállóban alakítottak ki egy lassítót, ott meg úgy megpadkáztam a hátsó futóművet, hogy rendesen levegőbe emelkedett az egész autó. Képzelhetitek, mit kapott szegény. 

Hát, nem a taktikus versenyzésről voltam híres akkoriban. Viszont a kép a Rally Sport újság címlapjára került, amire nagyon büszke voltam.“

Érdemes elolvasni

Amikor Zsírpapának eldobták a szíjat

mihalyi.csaba

Miért nem Moszkvicsból lett a VFTS?

mihalyi.csaba

Januártól dübörögnek a 2022-es WRC-k

Hund Gábor