ORC

Tajmel Tibor: A véletlen műve az eredmény

Tajmel Tibor és Kovács István a második helyet szerezték meg a Salgó Rally ORC 2WD+ kategóriájában, amire a BMW-s pilóta nem is számított a sok probléma miatt.

 
– Hogy alakult a Salgó Rallytok?
– Már nagyon vártuk, hogy újra versenyautóba ülhessünk! A verseny elejétől látszott, változatos időjárású izgalmas verseny lesz. Azt is tudtuk, hogy a körgyors lesz a vízválasztó mindenkinek, mert egy változatos igazi rally pálya, amin egy defekt akár a verseny végét is jelentheti! Az elején nem épp a körülményeknek megfelelő gumikkal kezdtünk, de sajnos ezek maradtak tavalyról!😂 A kategóriánkból külön kiemelném Szilágyi Patrikot, aki nem hagyott kétséget afelől, hogy számolni kell vele! Az autónk tökéletesen működött, a beugró navigátorom Kovács István is jól vizsgázott. Sajnos, a második körben kaptunk egy defektet, amit a gyorsaságin megállva 2 perc alatt tudtunk kicserélni. Itt már biztos volt, hogy ledolgozhatatlan hátrányba kerültünk! A harmadik körben azonban újra fordult a kocka. Az addig vezető Patrik műszaki probléma miatt kiállni kényszerült a 2. helyen álló Gagarinnak is gondja támadt a technikával, így az első helyre ugrott az új autóval induló Novák Balázs. Ekkor se gondoltam még, hogy odaférünk a dobogóra. De, mint kiderült mindenki defektekkel küzdött. Ezért azt mondanám, hogy csak véletlen a második helyünk! De ennek ellenére nagyon élveztük a versenyt.
 
– Hogy tetszettek a pályák?
– A pályák közül a kazári nem a szívem csücske, mert amióta megcsinálták az utat, elvesztette a régi jellegét. Annyira rövid, hogy tovább tart beöltözni, mint átmenni rajta! A körgyors alapvetően egy igazi rally pálya, ahol az improvizálásra nagy szükség van. Jobb lenne rajta murva gumival menni, akkor talán nem lenne ennyi defekt! A mátrai gyors jó volt, hol vizes, hol száraz. Kiszámíthatatlan volt.
 
– Mit gondolsz a szervezésről?
– A szervezés alapvetően nem volt rossz, de tudok olyat mondani, ami építő jellegű kritika! Az etap időbe nem fért volna bele egy defekt elhárítása sem, nem hogy egy esetleges WC látogatás! A gumi ellenőrző pontok az etap időből veszik el az időnket, amit úgy lehet behozni, hogy a falukba állat módjára 140 km/h-val kell átrepülni! A mátrából le érve a cél után izzó fékkel ismét gumi ellenőrzés, ami arra jó, hogy tönkre menjen a fék az autón, mert nem tudjuk visszahűteni! Majd ha kigyullad ott egy autó, talán megértik a problémát!
 
– Melyik lesz a következő versenyetek?
– A Miskolci futam, már leadtuk a nevezést, igyekszünk jól szerepelni!
 
Hund Gábor
Fotó: Horváth Péter

Érdemes elolvasni

Miskolc Rally 2020 nevezési lista

Hund Gábor

Vasárnap 11:00, Salgó összefoglaló a Sport1-en!

Vörös Gergely

Nem ilyen céllal utaztunk Salgótarjánba

Hund Gábor