Ajánlott Magazin

TAJMEL TIBOR: KÉNYSZERBŐL LETT MAGYAR BAJNOK

Jogosítvány nélkül kezdett el vezetni, motorozott, majd 22 évesen már versenyzett. Tajmel Tibor mindig is kis pénzből, viszont hatalmas lelkesedéssel rallyzott, mígnem tavaly megszerezte pályafutása első rally 1-es bajnoki címét.

Részlet a Rally Café 2020. februári számában megjelent cikkből

Szöveg: Vörös Gergely

Egész pontosan Tajmel Tibor–Horváth Lajos egy BMW M3 E36-tal nyerte meg az ORC 2WD+ kategória bajnoki címét. Azonban ehhez hosszú út vezetett.

„A fertőzés nagyon-nagyon kiskoromra tehető, amikor apám önkéntes rendőrként tevékenykedett valamilyen versenyen.

Először akkor láttam versenyautót. Az első megmérettetés 1995-ig váratott magára, addig csak közúton randalíroztunk a haverokkal.

Akkor a terep-túrában lehetett menni, ami úgy nézett ki, hogy egy bukócső nélküli, közel széria Ladával elindultunk és ez volt a belépő a rally 2-be. 1996-ban már egy 1,3-as, full széria Zsigulival versenyeztünk. Abban az évben a negyedik–ötödik helyen végeztünk a bajnokságban, ami nem volt rossz eredmény.”

1997 és 2003 között egy kisebb szünet következett, mert Tibi elkezdett építkezni, családot alapított és az akkori benzinkutas fizetésből a versenyzésre már nem futotta. Az ördög 2004-ben tért vissza, a rally túrába.

 

„Mindig azt hangoztattam azoknak, akik nem mertek belevágni, hogy nálunk csóróbban kevesen kezdik a versenyzést.

1996-ban lábon mentünk el az összes rally 2-es futamra, majd megvolt a verseny és én ugyanazzal az autóval másnap mentem dolgozni.

Volt egy nagyon jó időszak, 2007–2008 között, amikor felváltva tudtam menni rally 2-ben és RTE-ben, plusz még belefért pár ralisprint is. Persze ehhez az kellett, hogy mindkét navigátorom, Csiki Attila és Kiss Józsi a költségek felébe beszállt.

Mindenki azt hitte, hogy milliomosok vagyunk, pedig nem.

Akkoriban sofőrként dolgoztam és az volt a szerencsém, hogy az Ascona olyannyira kímélte a gumikat, hogy a használt abroncsokkal is nyugodtan elmentem három versenyt.

Most a BMW-vel ez lehetetlen.

Az Opel mindig gyönyörű, makulátlan állapotban volt Hegedüs Csabinak köszönhetően. 2007-ben kategória bajnokok lettünk és a nagy abszolút második helyét is sikerült megszereznünk egy stroker motoros Mitsu mögött az RTE-ben.”

A teljes cikket elolvashatod a Rally Café 2020. februári számában, amit keress az újságárusoknál valamint a MOL, az OMV és Lukoil benzinkutakon.
Ha nem akarsz várni, azonnal elolvashatod a digitális Rally Caféban, amit itt találsz: http://www.dimag.hu/magazin/RallyCafe

Érdemes elolvasni

Evans: Ezzel az autóval csak nyerni lehetett

Hund Gábor

Hol rendezik a Székesfehérvár–Veszprém Rallyt?

mihalyi.csaba

RALLY 3: EGY AUTÓ, NAGYON SOK ÉLMÉNY

mihalyi.csaba