Rally

Támadnak az új Rally4-es autók

Versenykörülmények között is bemutatkozott a Renault Sport és az Opel Motorsport új fegyvere.

Szöveg: Kispál Gábor

Jól indult az év első fele azon rally fanok számára, akik kedvelik az elsőkerék-meghajtású kis méregzsákokat, hiszen két újabb Rally4-es autó is homologizációt szerzett, név szerint az Opel Corsa Rally4, illetve a Renault Clio Rally4.

Jövetelükkel megduplázódott azon versenyautók száma, melyek az FIA új rally piramisában elhelyezkedő RC4-es kategóriába illeszkednek, csatlakozva a Ford Fiesta Rally4-hez és a Peugeot 208 Rally4-hez. 

[[[ És csettintenek is az igazi fanatikusok, hiszen nem teljesen igaz, amit írok. Ha tüzetesen átnézzük az FIA által februárban kiadott brosúrát, mely tartalmazza a kategóriába tartozó jelenleg homológ autókat, láthatjuk, hogy ide tartoznak még a régebbi R2-es és R3-as autók is.

Ha már itt tartunk, érdekes megjegyezni, hogy közülük háromnak is idén jár le a „szavatossága”, mégpedig az első generációs, még szívó Ford Fiesta R2-nek, a Renault Twingo R2-nek, illetve a Skoda Fabia R2-nek, melyek csatlakoznak a már korábban erre a sorsa jutott Citroen C2 R2 Max-hoz.

Ez azt jelenti, hogy jövőre már őket sem értékelik azokban a nemzetközi és regionális bajnokságokban sem, melyek követik az FIA hivatalos kategória besorolását (mint például a Magyar Országos Rally1 Bajnokság).

Az már más kérdés, hogy mennyire versenyképesek még az említett régebbi fejlesztésű autók a cikkünk témájául szolgáló, újabb vetélytársaikhoz képest. Na, de a kis elkalandozásunk után vissza a tárgyhoz. ]]]

Mind az Opel, mind a Renault sportosztálya komoly piacra merészkedett az új versenygépeikkel, hiszen az M-Sport Lengyelország a krakkói bázisáról már a #150-es karosszériaszámú Fiesta Rally4 gördült ki utoljára az ewrc-results.com adatai alapján. A Peugeot Sport pedig 114 db elkészült autónál tart a két partner cégük, a hazai Tagai Racing Technology és a portugál Sports&you csapat segítségével. 

[[[ Viszont itt fontos megjegyezni, hogy az említett adatbázis a Ford esetében nem tesz különbséget a korábbi Fiesta R2T19 és az újabb, Rally4 specifikációjú autó között, hiszen a tulajdonosoknak lehetőségük van egy kit megvásárlására és „upgrade-elni” a meglévő, 2019-es autójukat.

Kérdés, ezt mennyien tették meg valójában és mennyi autó felel meg pontosan a Rally4-es szabályoknak abból a bizonyos 150-ből. Mindenesetre azt láthatjuk, hogy komoly mennyiség van jelen belőlük szerte a világban, és bizony fel kell kötni azt a bizonyos felkötni valót az Opel Motorsportnak és a Renault Sportnak is.]]]

A Renault Clio Rally4 legelső bemutatkozására az idei Monte-Carlo Rallyn került sor, ahol 0-s autóként vett részt Florian Bernardi vezetésével. Az április eleji homologizációját követően Paolo Andreucci vihette harcba először éles körülmények között az olasz aszfalt rally bajnokság első fordulóján, a 105. Targa Florion.

A szicíliai versenyen a tizenegyszeres olasz bajnok kiválóan kezdett az új autóval, hiszen rögtön szakaszgyőzelemmel mutatkozott be a 2WD autók között, ám sajnos a 10 szakaszból álló verseny 8. szakaszán fel kellett adniuk a küzdelmet technikai hiba miatt.

Talán ez is mutatja, hogy hiába a több mint 5000 kilométernyi teszt, olyan pilóták vezetésével, mint Stéphane Sarrazin, Bryan Bouffier vagy Emmanuel Guigou, egy új autó kifejlesztése sosem egyszerű feladat.

Az autó következő megmérettetésére sem kell sokat várnunk, hiszen épp az előttünk álló hétvégén esedékes 61. Rallye Le Touquet – Pas-de-Calais-n küldi harcba újra a gépet a Renault Sport. A verseny a francia aszfalt bajnokság első fordulója lesz, ahová több mint 200 páros adta le nevezését. A pilóta nem más lesz, mint a szintén sokat látott és tapasztalt Jean-Sébastien Vigion. 

Kategóriatársakból sem fog hiányt szenvedni a Clio Rally4, hiszen számtalan 208-as és Fiesta Rally4 mellett 3 db új, Opel Corsa Rally4 is rajthoz áll a versenyen. Érdekesség, hogy az egyik autót a Citroen gyári WRC csapatát is megjárt Stéphane Lefebvre fogja terelgetni.

A Corsa Rally4 hivatalos bemutatkozására egyébként a dán rallybajnokságban került sor április első hétvégéjén, ahol a Mikkel Njor – Karsten Isaksen páros rögtön kategóriagyőzelemre vezette az autót. Két forduló és 2 győzelem után pedig vezetik is az RC4-es kategóriát.

Ha valaki esetleg élőben is kíváncsi az új versenyautóra, jó hír számára, hogy nem kell egészen Franciaországig vagy Dániáig utaznia, hogy láthassa, hiszen a szintén hétvégén esedékes szlovén, 36. AMTK Rally Velenje-n is indul egy autó, a 19 éves német René Noller irányításával. Érdeklődve várjuk, hogy a számtalan magyar párossal tarkított mezőnyben milyen eredményre lesz képes a fiatal német pilóta.

Mivel, hogy a közelmúltban a francia PSA csoport megvásárolta az Opelt, a PSA Csoport viszonteladójaként az Opel Motorsport rally-autók, így a Corsa Rally4 eladásáért és alkatrész értékesítéséért is a Tagai Racing Technology felelős Magyarországon és Kelet-Európában. Az autó alapára 66,000€ (+ÁFA).

Mindent összegezve, rendkívül jó hír a csapatok, a versenyzők, a rallyongók és alapvetően mindenki számára egyaránt, hogy bővül a versenyautó kínálat és egyre színesebb lesz a mezőny. Kíváncsian várjuk, hogy itthon mikor és kinek a kezei között láthatjuk akár a Renault, akár az Opel új versenygépét először.

Érdemes elolvasni

A Mecsek is kimarad

Vörös Gergő

Rally Café Podcast-FRT-Bútor Robi-Mecsek beharangozó

Vörös Gergő

Rally Poland – Hivatalos teszt

Vörös Gergő

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató

Cart
  • No products in the cart.