WRC

Tanak: Nagy, de fair csata lesz Thierry ellen

Ott Tanak igyekezett mindenkit megnyugtatni, hogy új csapattársával, Thierry Neuvillel bár komoly csatára számít 2020-ban, de a rivalizálás nem lesz káros hatással a csapat szereplésére.

 
Max Verstappen és Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, vagy Sebastian Vettel és Charles Leclerc esetében már láthattuk az F1-ben, hogy egy csapaton belüli rivalizálás akár a teljes csapat jó szereplését elronthatja.
 
Éppen ezért aggasztó lehet néhány embernek, hogy 2020-ban a Hyundainál két olyan versenyző lesz, Ott Tanak és Thierry Neuville, akik várhatóan a vb címért fognak harcolni. Aggasztó lehet még úgy is, hogy az észt és a belga pilóta egymást nem tudja kiütni egy versenyen, úgy, mint az F1-ben.
 
Ott Tanak azonban mindenkit megnyugtatott, hogy bár kemény csatára számít Thierry Neuville ellen, de ebből csak a csapat fog jól kijönni.
 
“Andrea Adamo hívott a csapatához, én pedig úgy éreztem, hogy csatlakoznom is kell Andrea Adamo csapatához. Valószínűleg Thierry és én fogjuk vinni a vállunkon a csapatot is. Mivel mindenki új lappal indítja a szezont, várhatóan mindketten komoly harcot vívunk majd az egyéni vb címért, miközben próbáljuk a csapatot a gyártók bajnokává tenni ismét. Azt hiszem, hogy a Thierryvel vívott rivalizálásban nincs semmi különös, mindketten profik vagyunk és tudjuk, hogy mennyit kockáztathatunk. Csapatként biztos vagyok benne, hogy nagyon erősek leszünk. Abban is biztos vagyok, hogy nagy csatát vívunk majd a pályákon Thierry ellen, de amíg ez fair lesz és csak a szakaszokon zajlik, addig nem lesz probléma. Izgalmas szezon lesz 2020 és biztosan sokat tudunk segíteni a csapatnak is a fejlődésben.” – mondta a 2019-es világbajnok, Ott Tanak.
 
Az észt versenyző két évet töltött a Toyotánál, így jól ismeri a Yaris WRC-t, és tapasztalatával segíthet a Hyundai-nak is fontos információkkal a Toyotával kapcsolatban.
 
“A következő szezon előtt nem kell nagy munkát végeznünk az autóval. Ott Tanak nyilván tisztában van vele, hogy súlycsökkentésen dolgoztunk a Yaris WRC-n, azonban nem ismeri azokat a területeket, melyen dolgoztunk, mert azok mélyen az autóban vannak. A homologizációs jokert pedig az áttételi rendszer módosítására használjuk fel, mely optimalizálva lesz a motor nyomatékának és meghosszabbodik a sebességváltók élettartama. Nem aggódom amiatt, hogy Ott ismeri az autónkat.” – mondta Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója.

Érdemes elolvasni

Makinen optimista

Hund Gábor

Sofőrt keres a Hyundai Motorosport

mihalyi.csaba

Törölték a Dirtfish Rallyt

Hund Gábor