ORB Rally Sajtóanyag Uncategorized

Többet kell bevállalni!

Az Osváth Péter – Papp Tamás kettős nagyon készül a szezonnyitó Salgó Rally-ra. A Rally Café Racing párosa a top 5 mögötti boly legtetejét célozta meg a verseny előtt, de két defekt és a rossz abroncsválasztás miatt esélyük sem volt összemérni az erejüket a többiekkel. Osi önkritikusan nem a külső tényezőkben, hanem saját magában találta meg a lemaradásuk okát.

„A hosszú kihagyás után elképesztően jó érzés volt átgurulni a salgótarjáni rajtdobogón. Tomival arról beszélgettünk, hogy mennyire jó végre egy éles versenyen lenni, mert ezt nem pótolhatja semmi. A magam és a csapat részéről igyekeztünk maximálisan felkészülni, kíváncsian vártam, hogy hol tartunk a mezőny elejéhez képest.”

„Az első körben, a hosszú gyorson defektet kaptunk, ami nyilván nem tett jót az eredményünknek, ráadásul így a harmadikon interek voltak fent elől slick helyett.  Nem tudtunk jót jönni, mert teljesen elmelegedtek az abroncsok. A második körben 19-re lapot húztam. Slick gumikkal mentünk ki, mert azt gondoltam, hogy a hosszú gyors elejét, a saras részeket túléljük valahogy, ahol pedig tisztább a pálya, ott jobban megnyomjuk. Elrajtoltunk, mentünk 4 kilométert és elkezdet esni az eső. A taktika nem jött be, mert ahol addig száraz volt, ott is tiszta víz lett minden. Onnantól már csak a túlélésre játszottunk, ráadásul megint defektet is kaptunk. Lecsorogtunk, igaz nem lassan, de a jobbosokat nem terheltem annyira, így komolyabb károk nélkül megúsztuk a 26 kilométert. Természetesen továbbra is slickek voltak fenn, de Mátraszentimrén is szakadt az eső, azaz a túlélőverseny tovább folytatódott számunkra.”

„Az utolsó körben a gumiválasztásunk tökéletes volt. Előttünk és mögöttünk is nagy volt az űr az időkülönbségek tekintetében. Próbáltam beosztósan menni, így nem kaptunk újabb defektet és célba értünk a nyolcadik helyen.  Az autónk borzasztóan jó, ki merem jelenteni, hogy az első öt bármelyikével felveszi a versenyt technikailag. A hiba az én oldalamon van, mert én nem vagyok elég bevállalós. A mostani szintnél jobban kell feszíteni a gépet, mert jelenleg max, a 80%-át használom ki, de ennél több kell. Ha ez meglesz, akkor jönni fognak az eredmények is.”

Fotók: Csatlós Norbert és Sári Péter

Érdemes elolvasni

MNASZ közlemény

Hund Gábor

Hadiké az első, Ollé beesett

Hund Gábor

Klauszék már az éles rajt előtt kiálltak

Hund Gábor