WRC

Tudna működni a költségkalap a WRC-ben?

Az F1-ben egy 145 millió dolláros költségkalap lett bevezetve 2021-től, hogy ki legyen egyenlítve az erősorrend és új csapatok könnyebben csatlakozhassanak. Vajon egy ilyen megoldás működhetne a WRC-ben is?

A Dirtfish ennek próbált utánajárni.

“Elvileg papíron működőképes lenne egy ilyen megoldás. – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke. Ha már az F1-ből veszünk példát, láthatjuk, hogy ott is sokan azon gondolkoznak, hogy miként lehet ezt a költséghatárt betartani. Nagyon sok új alkalmazott a papírmunkáért fog felelni, hogy belehessen tartani a határt. Mindig van egy határ, amit be kell tartani és azt gondolom, hogy ezt mi jól megoldjuk. Egy tényleges költségsapkát nehéz lehet ellenőrizni. Ha az elmúlt három év eredményeit megnézzük, nem feltétlenül kell nagy mennyiségű pénz a sikeres szerepléshez.”

Andrea Adamo azonban éppen az ellenkezőjét gondolja.

“A kiadási korlát mindig az a szám, mely forrás egy gyártó rendelkezésére áll. – mondta a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. Nem tudom, hogy miként lehetne egy költségkorlátot betartatni, vagy egyáltalán az összes kiadást ellenőrizni.”

“Nem vagyok benne biztos, hogy egy költségkalap betartható lenne. – mondta Tommi Makinen, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője. Nehéz megmondani, hogy egy ilyen jó lenne, vagy sem.”

Érdemes elolvasni

Latvala rövid időre tervez, de maximumot nyújt

Hund Gábor

Huttunen nagy csatában nyert Lengyelországban

Hund Gábor

Észtország szurkolók nélkül is tervez

Hund Gábor