ORB Rally

Út a bajnoki címig: Vincze Ferenc – Igor Bacigal

Vincze Ferenc és Igor Bacigal három győzelemmel kezdett a Rallye1 idei szezonjában, ez pedig megalapozta azt az utat, mely a bajnoki elsőséghez vezetett. Idézzük vissza, milyen út is vezetett a bajnoki címhez a páros számára.

 
Vincze Ferenc és Igor Bacigal a 2018-as Mecsek Rally és Nyíregyháza Rally után együtt vágott neki az idei bajnokságnak is a megszokott R5-ös Skodával.
A páros Egerben azonnal győzni tudott, pedig Vincze Ferenc gyomorrontást kapott a a nyitó napon, ám ennek ellenére 16 szakaszból 11-et az élen zárt és végül 8.8 másodperccel megelőzve Turán Frigyest és Bagaméri Lászlót (Ford Fiesta R5) szerezték meg a győzelmet.
 
Miskolcon folytatták Vinczéék a kiváló szereplést, pedig a verseny elején átbeszélő probléma lépett fel a Skodában, majd a változatos időjárással is küzdeni kellett. Végül azonban a 12 szakaszból 3-at is elég volt megnyerni a győzelemhez, melyet ezúttal 14.6 másodperc előnnyel szereztek Turánék előtt.
Székesfehérváron már a triplázás is sikerült a Vincze-Bacigal kettősnek, pedig a verseny a Hadik András-Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) kettősnek állt. A fordos páros azonban az utolsó megrendezett szakaszon defektet szedett össze, így végül a második helyre csúsztak 4.8 másodperc hátránnyal a három verseny után is 100%-os Vinczéék mögé.
A szezon egyetlen murvás versenye, a Veszprém Rallyn azonban már Vinczééket is utolérte a balszerencse, egy defekt annyira megrongálta autójukat, illetve annyi időt vesztettek, hogy kénytelenek voltak kiállni.
A veszprémi kudarc után Ózdon aztán ismét verhetetlen volt a Vincze-Bacigal kettős és a szezon negyedik aszfaltos futamát is megnyerték. Hadik András és Deák Attila ért célba a második helyen.
Pécsett Vincze úgy indulhatott, hogy jó eredmény esetén bármilyen eredménnyel is ér célba Hadik, megszerzi első bajnoki címét. A skodás versenyző már kisebb kockáztatással rajtolt el a Mecseken, ami ellenére az első nap után Hadik mögött a második helyen állt. Másnap egyértelművé vált, hogy Hadikot nem lehet Pécsett megverni, azonban Vinczének már a dobogó is bőven elég volt a bajnoki címhez, amit végül harmadik hely megszerzésével be is biztosított a Vincze-Bacigál páros.
Az évzáró Rally Hungary ERC futamon Vinczéék már tét nélkül állhattak rajthoz, és megígérték, hogy a szokásosnál is többet fognak kockáztatni, hogy megnézzék milyen eredményre képesek az ERC mezőnyben.
Az aszfaltos verseny pályái a korábbi nagy esők miatt teljesen murvássá, sarassá váltak, ami nem könnyítette meg sem a nézők, sem a versenyzők dolgát.
Vinczéék már az első szakaszon jelezték, hogy komolyan gondolják a jó szereplést az évzárón, hiszen az ERC címvédő Alexey Lukyanuk-Alexey Arnautov (Citroen C3 R5) párossal azonos időt autózva nyerték a szuperspeciált.
Másnap az első szakaszon viszont már Vincze egyedül nyerte a szakaszt és a verseny élére állt, és bár a vezető helyet a második szakasztól elvesztette Lukyanukkal szemben, egészen a negyedik szakasz végéig tartotta a második helyet. Újhután azonban defektet szedett össze a Skodával Vincze Ferenc, majd az autó motorja is felforrt így kiállni kényszerült.
A bajnok páros másnap ismét visszatért, mégpedig a nyitó szakaszt megnyerve, ezt követően azonban a kormányösszekötő eltörése miatt kénytelenek voltak ismét kiállni.
Fotó: FIA ERC/DPPI
Vincze Ferenc a bajnoki év után jövőre a Skodát Volkswagenre cserélei, melyet a Szilveszter Rallyn próbál ki Szőke Tamás navigálásával.
A Rallye1 nem hivatalos végeredménye
1 Vincze Ferenc-Igor Bacigal Skoda Fabia R5 175 pont
2 Hadik András-Kertész Krisztián, Deák Attila Ford Fiesta R5 125 pont
3 Velenczei Ádám, Zsiros Gábor Citroen C3 R5 125 pont
4 Turán Frigyes-Bagaméri László Ford Fiesta R5/Skoda Fabia R5 113 pont
5 Balogh János-Holczer Dániel Skoda Fabia R5 78 pont
Fotó: Vincze Ferenc Rallyversenyző Facebook oldala, FIA ERC

Érdemes elolvasni

Mi várható nálad? 54. rész – Kronome Ákos

Hund Gábor

16 rally lehet 2020-ban – Versenynaptár tervezet

Hund Gábor

Mégsem lesznek zárt kapus versenyek

Hund Gábor