Vezetünk, de van még hova fejlődni

A 2018-as ORC bajnok páros, a siófoki Gyarmati Ariel és Kocsis György az idei évre való felkészülésben a főhangsúlyt a megbízhatóságra tette, ami az eddigi két verseny után úgy tűnik, hogy jól is sikerült.

“A tavalyi bajnoki év után az idei szezonra apróbb változtatásokat eszközöltünk a Mitsubishin, valamint kapott egy új motort. Főleg a megbízhatóságra törekedtünk, hogy elkerüljenek a műszaki hibák. Ez úgy tűnik, hogy jól is sikerült, mert Egerben és Miskolcon sem volt komoly műszaki gondunk.” – mondta Gyarmati Ariel, aki Kocsis György navigálásával tavaly már a második bajnoki címét szerezte az ORC-ben.

Az újabb bajnoki cím megszerzése azonban idén sem lesz könnyű, mert a mezőny tovább erősödött.

“Az idei évre nagyon komoly versenyzők érkeztek a már amúgy sem gyenge ORC mezőnybe. Az Eger Rali pályái tetszettek, kivéve Szuhát, ami már nem alkalmas versenyzésre. Már az első versenyen el is kezdődött a nagy adok-kapok, amiből szerencsére mi jöttünk ki győztesen. Nem feltétlenül mi voltunk a leggyorsabbak, de a taktikánk meghozta a sikert.” – mesélte a szezonnyitóról Ariel.

A szezon második versenye megerőltető volt embernek és technikának egyaránt, azonban nem emiatt nem tudta megismételni a sikert a siófoki versenyző.

“A miskolci verseny nagyon jól össze lett rakva, mind pályák, mind szervezés tekintetében. Nagyon tetszett, hogy egy napos verseny volt, ami az időtervnek és a lebonyolításnak köszönhetően így is kora estére ért véget. Nagyon sok néző volt a pályák mentén, mind a prológon, mind pedig a szombati szakaszokon. Miskolcon az első szakasz első harmadában defektet szedtünk össze. Pótkerekünk viszont csak slick gumink volt, ami a vizes aszfalton korántsem volt ideális. A beállításokkal is rossz irányba mentünk, keményítettünk Egerhez képest az autón, ami az esőben egyáltalán nem bizonyult jó megoldásnak. Az autó az első körben szinte vezethetetlen volt, így el is ment a győzelem esélye. Két perc hátránnyal fejeztük be a kört, majd a következőre ismét intermédia gumival mentünk és állítottunk az autón is. Sokat javult az autó vezethetősége. Szinte minden visszafordítóban keresztbe mentünk, a nézőket és magunkat is szórakoztattuk kicsit, de így is feltudtunk zárkózni a harmadik helyre, amivel megtartottuk a bajnokságban is a vezető helyet.” – mondta Miskolcról a Mitsubishi Lancer Evo IX pilótája.

Már ismert a következő, Székesfehérvár Rali versenykiírása, ami alapján jó versenyben bízik Ariel.

“Fehérvár előtt szeretnénk egy teszten állítani a futóművön, amitől további gyorsulást várok. Az idei versenyen sok újítás lesz, mert a pályák kialakítása, rajtja, célja más lesz, de azért a szakaszok zöme már nem lesz ismeretlen. Tavaly az abszolút 5. helyről estünk ki műszaki hiba miatt, tehát nyugodtan mondhatom, hogy szeretjük a Fehérvár Ralit. Bízom benne, hogy idén is sikerül jól szerepelni. Nagyon jó lenne, ha Eger és Miskolc után Fehérvárra is sok néző jönne el, mert mindig jó sok ember között versenyezni.” – mondta Ariel.

A Gránit Motorsport pilótája bár szeretne idén is bajnok lenni, de tudja, hogy ez nem lesz egyszerű, nagy csatákat kell megnyernie hozzá.

“Nagyon komoly csatákra számítok a következő versenyeken. Nagyon kell nyomni a gázt a jó eredmény érdekében és nem szabad hibázni. Szeretnénk megvédeni bajnoki címünket, de biztosan nagyon nehéz dolgunk lesz. Úgy gondolom, hogy 7-8 páros pályázhat jelenleg a bajnoki címre. Az első két versennyel azt nézve, hogy vezetjük a bajnokságot, elégedett vagyok, de a többiek tempóját látva, még sokat kell fejlődnünk, gyorsulnunk. Szerintem, egymást is igyekszünk gyorsítani a bajnokság elejében, ami abszolút pozitívum.” – zárta Gyarmati Ariel.

 

Készítette: Hund Gábor

Közelgő események

  • pén
    24
    máj
    2019

    ERC: Liepaja Rali

  • vas
    26
    máj
    2019

    WRX/ERX: Nagy-Britannia

  • csü
    30
    máj
    2019

    WRC: Portugál Rali