Wilson megcsinálta

Pénteken volt a határideje, hogy a gyártók regisztráljanak a rali-világbajnokságra. A Toyota, a Hyundai és a Citroën részvétele nem volt kérdéses, a Fordé, pontosabban az M-Sporté viszont igen.

Malcolm Wilson csapata évek óta privátként nevez a vb-re, a Ford ugyan nyújt nekik némi műszaki és anyagi támogatást is, de a költségek nagy részét maguk termelik ki, akár a WRC-k bérbeadásából, akár az R5-ös és R2-es Fiesták értékesítéséből, de gyártanak tuningszettet Ford Transitokhoz is és még nagyon sok mindent, amiből pénzt tudnak csinálni.

Az M-Sport sikeres vállalkozás és a folyamatosan bővülő központjukat egyik-másik Forma–1-es csapat is megirigyelhetné, ám egy rali-vb-program finanszírozása nem csekély összeg. Láthatjuk ezt a Citroënnél is, ahol a gyár által biztosított költségvetés nem tette lehetővé, hogy 2019-ben harmadik autót indítsanak.

Az M-Sport alatt is rezgett a léc. Malcolm Wilson többször elmondta, hogy az elmúlt két év finanszírozása és Sébastien Ogier fizetésének előteremtése alaposan kimerítette az anyagi fedezeteit. A 2019-es szezonról tudtuk, hogy nincs meg a kellő anyagi háttér és a pénteki sajtóanyag is részben erről szólt, de végül mégis csak leadta nevezését a vb-re.

Valószínűleg az M-Sport is két autót indít majd, az egyiket Teemu Suninen kapja – akinek menedzsmentje egészen biztosan anyagilag is finanszírozza az ifjú finn versenyzését –, a másikkal pedig Elfyn Evanst láthatjuk, aki tekinthető az M-Sport saját nevelésű versenyzőjének. A Monte-Carlo és a Svéd Ralin pedig a Skoda tavalyi gyári versenyzője, Pontus Tidemand teszi meg első lépéseit új generációs WRC-vel. Az ő szereplését teljes egészében a menedzsmentje állja.

Megmondom őszintén, az elmúlt napokban keresztben voltak az ujjaim Malcolm Wilsonért és a csapatáért. Na nem azért, mert attól tartottam, hogy a rali-világbajnokság legőrültebb legnagyobb motorsport szívvel megáldott csapatvezetője nem lesz ott 2019-ben a vb-n, hanem inkább azért, hogy minél jobb feltételeket találjon.

Igazán megérdemelne ez a csapat egy kicsit nagyobb támogatást. Talán arra nincs szükségük, hogy a NASA-tól rendeljenek lámpákat, mint ahogyan a gyári fordos időszakukban tették, de azért az elmúlt két év egyéni világbajnokát adó csapatnál nem kellene, hogy problémát jelentsenek az aerodinamikai elemek fogyása, mint ahogyan az idén többször is előfordult.

Amúgy meg igencsak örömteli hír, hogy az M-Sport a 23. évét kezdi a raliban. Sokat köszönhetünk Wilson fanatizmusának, sokszor tartotta a vb-n a már távozni készülő Fordot és miután a gyár végül mégis távozott, azóta is folyamatosan itt tartja. Arról nem is beszélve, hogy a mai mezőnyből olyan versenyzőket nevelt ki, mint Jari-Matti Latvala, Ott Tänak, Elfyn Evans vagy éppen Teemu Suninen és most ezt teszi Pontus Tidemanddal is.

Akkor most örülünk Malcolm. Az ujjaim pedig egész évben keresztben lesznek, hátha kiegészül egy kicsit az a költségvetés.

 

Szöveg: Mihályi Csaba

 

Szavazás

Ti mire szavaznátok 2022-től?

Közelgő események

  • csü
    07
    Már
    2019

    WRC: Mexikó Rali

  • szo
    16
    Már
    2019

    WEC: Sebringi 1500 mérföldes verseny

  • vas
    17
    Már
    2019

    F1: Ausztrália