Rally Cafe Magazin
WRC

Bizonytalan a Citroen WRC jövője

A Citroen vezérigazgatója, Linda Jackson nem tudta megmondani, hogy a francia gyártó marad-e a WRC-ben, miután Sébastien Ogier befejezi karrierjét 2020 végén.
 
Linda Jackson többször is hangsúlyozta, hogy a WRC elektromossá tételére van szükség, hogy a Citroen biztosan maradjon a vb-n.
 
Az FIA idén júniusban megerősítette, hogy a jövőben hibrid technológiára áll át a WRC egy speciális villamosenergia egység bevezetésével 2022-től.
 
“Ahol már bevezették az elektromos technológiát, ott sikerült teljesíteni az előírt szén-dioxid kibocsájtást mértékét. Sokszor hangsúlyoztam, hogy a rallysportban szintén a hibrid és elektromos technológia irányába kell nyitni és meg kell változtatni a jelenlegi szabályzatot.
A Citroennél most a 2019-es és 2020-as költségvetés előteremtésén dolgozunk, a későbbi jövővel kapcsolatban nem tudok nyilatkozni.
” – mondta Linda Jackson az Autosport.com oldalnak.
 
A Citroen vezérigazgatója egyúttal megvédte a gyártó által alkalmazott finanszírozást és cáfolta, hogy emiatt hátrányt szenvedett a C3 WRC fejlesztése.
 
“Elkerülhetetlen a költségvetés korlátozása, de azt állítani, hogy nincs pénzünk fejleszteni az autót, nem igaz. Folyamatosan, az egész évben fejlesztjük az autót kis lépésekkel aszerint, amit visszajelez számunkra Sébastien Ogier.
Nem hiszem, hogy bármikor is versenyképtelenné válnánk, ezt nem engedhetjük meg magunknak.
Az tény, hogy egy véges pénzösszeg áll a rendelkezésünkre, de ez az összeg elegendő lesz.” – tette hozzá Jackson.
 
Sébastien Ogier szerződtetése drága volt, de egy hatszoros világbajnok versenyeztetése így is kifizetődő, állította Linda Jackson.
 
“Sébastien megéri azt az összeget, amit a szerződtetése kívánt. A közösségi médiában előreléptünk vele, ahogy tettük ezt Sébastien Loebbel is.
Az a munka, amit az autó fejlesztésében tett, az felbecsülhetetlen.
” – mondta a vezérigazgató.
 
A Citroen azon terveit, hogy a gyártók között bajnok legyen, nehezítette, hogy két autóval indulnak a WRC-ben. Sébastien Ogier és Esapekka Lappi szerződése 2020 végéig él, harmadik autó indításáról pedig ipari tényezők döntenek és nem egyértelműen a gyártó.
 
“Nincs hivatalos állásfoglalás arról, hogy harmadik versenyzőt is alkalmazzunk. Jelenleg a két páros indítása mellett döntöttünk és biztosan így marad még egy évig. Jelenlegi versenyzőinkre büszkék vagyunk, Sébastien Ogier hatszoros világbajnok,
Esapekka Lappi pedig egyike a legígéretesebb fiatal versenyzőknek.
Esapekka fiatalsága azt is jelenti, hogy hosszú távon számíthatunk rá, amihez folyamatosan tanulás is szükséges, ehhez pedig mindent megadunk számára.” – mondta Linda Jackson.
 
A vezérigazgató elárulta, hogy elégedett az idei szezon első felével.
 
“Elégedett vagyok az első felével a szezonnak, de ahogy Pierre Budarnak is mondtam, ha tudunk még magasabbra kell törnünk. A Szardínia Rallyig minden futamon dobogóra tudtunk állni. Sébastien Ogier egyértelműen a húzó versenyzőnk lett, de csapatunkat is ösztönözte, hogy versenyképes autót adjunk neki. Seb mellett pedig Svédországban és Finnországban Esapekka is dobogón zárt. Összességében tehát elégedett vagyok, de szeretnék még jobb eredményeket.
Üzletasszonyként arra törekszem, hogy minél nagyobb bevételre tegyünk szert.
Ha pedig futamokat nyerünk, többet vagyunk jelen a médiában is, ami plusz bevételt is eredményez.” – zárta Linda Jackson.

Érdemes elolvasni

Neuville negyedik, Ogier hetedik

Hund Gábor

Tarolt a Toyota a Hyundai otthonában

Hund Gábor

Súlyos szavak Ogier-től

Mihályi Csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Read More