Rally Café Magazin
Ajánlott WRC

Jön a négykerék-hajtású R2

Érdekes elképzelés látott napvilágot, mely szerint az FIA öt lépcsőbe sorolná a rallyautókat, rally 1-től rally 5-ig. Az alsó két lépcső az R1-es és R2-es autókat tömörítené, a felső kettő pedig az R5-söket és a WRC-ket. A rally 3-at azonban új, négykerék-hajtású R2-es autók számára írnák ki.

Az FIA-tól kiszivárgott információ szerint a korábbi N csoport helyét szeretnék betöltetni, amelyre már egyszer az R4-es kittel tettek próbálkozást, ám azok az autók, az R5-ösökhöz képest nem voltak jelentősen olcsóbbak.

A négykerék-hajtású R2-es autókat a jelenlegi R2-esekből alakítanák ki, egy hátsókerék-hajtással kiegészítve. Az FIA elképzelései szerint ezek az autók nem kerülhetnének többe, mint 100 ezer euró.

Jelenleg egy rajtkész állapotban lévő R1-es autóért kb. 46 ezer eurót kell fizetni, egy R2-esért pedig 63 ezret, míg az R5-ösök ára 230 ezer euró körül van.

Az új kategóriával elsősorban a privát versenyzők számára szeretnének lehetőséget teremteni, akik az R2-vel versenyző juniorok és az R5-tel induló félprofik mellett saját kategóriában és bajnokságban vehetnének részt.

Érdemes elolvasni

Változás a Svéd Rallyn

Hund Gábor

Minden, amit Velezdi Eszterről  eddig nem tudtál

Mihályi Csaba

Balatonyi Árpi, a kocka zsigulis

Mihályi Csaba

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy fokozza a felhasználói élményt. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató